• Leu / EUR4.7352
  • Leu / GBP5.3288
  • Leu / USD4.2979
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Amalia Şeremet s-a specializat în realizarea de aranjamente florale şi face afaceri de 55.000 de euro cu un atelier în Corbeanca

21 aug 2019 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Aranjamentele florale sunt create în atelierul din Corbeanca şi ajung apoi la evenimente private.

Amalia Şeremet, licenţiată în sociologie cu specializare în co­mu­nicare politică, a în­văţat să facă aranjamente flo­rale odată cu implicarea în businessul Boutique d’Emotion din Corbeanca, iar acum gestionează un atelier floral care funcţionează simultan şi ca maga­zin de cadouri în localitatea de lângă Bucu­reşti. Amalia Şeremet realizează aranja­men­te pentru evenimente private şi se află acum în căutare de noi angajaţi.

„Ideea a pornit de la două prietene ale me­le, care au vrut să facă un business local plecând de la conceptul de atelier floral. Asta se întâmpla în 2016. Pentru că spaţiul era generos, s-au gândit să dezvolte şi o parte de ca­douri şi m-au rugat şi pe mine să mă alătur afacerii lor. Aşa am apărut eu în business. În 2017, una dintre prietene a trebuit să se retragă, iar de anul acesta sunt doar eu pro­prietar“, explică Amalia Şeremet.

Anterior implicării în Boutique d’Emo­tion, ea a gestionat un magazin online de ca­douri, astfel că experienţa acumulată acolo a ajutat-o în noua afacere pe care o coor­do­nea­ză. Investiţia iniţială făcută de primele do­uă asociate a fost de circa 7.000 de euro, făcută din credite, iar de la deschiderea businessului pâ­nă în prezent investiţiile au con­tinuat. Banii au mers constant către ame­najarea maga­zinului, cursuri de specia­lizare şi creş­terea logisticii necesare pentru evenimente, suma totală ajungând la circa 15.000 de euro.

„Când am intrat în Boutique d’Emotion, în afară de crin, garoafă, trandafir, nu ştiam prea multe despre flori. Nu cunoşteam tipu­rile de flori sau cum se face un buchet. M-am specializat la locul de muncă şi încă învăţ.“

Aranjamentele florale sunt create în ate­lierul din Corbeanca şi ajung apoi la eve­nimente private. Pentru flori, aprovizionarea se face de la importatori, iar cadourile sunt adu­se în principal de la producători din România.

În plus, pe lângă flori, firma este şi furnizor de ghirlande luminoase, lumânări decorative şi alte obiecte pentru ornat spa­ţiile destinate evenimentelor.

„Clienţii sunt preponderent locuitorii din Corbeanca, fiind un business cu rădăcini în comu­nitate. Excepţie face perioada Crăciu­nu­lui, când pri­mim comenzi de peste tot din ţară. În ceea ce priveşte eve­nimentele, avem clienţi din Bu­cureşti şi împrejurimi, care se regă­sesc în stilul nostru floral“, spune Amalia Şeremet.

Boutique d’Emotion – cumulând ate­lie­rul floral şi magazinul de cadouri – a generat anul trecut o cifră de afaceri de 55.000 de euro şi un profit de 4.300 de euro, 2018 fiind pri­mul an pe profit. Pentru 2019, programul este făcut până în decembrie, antreprenoarea ocu­pându-se deja de comenzile pentru Crăciun. Pentru 2020, ţinta este să mărească echipa de angajaţi.

„Lipsa resursei umane este o problemă presantă. Atât creşterea laturii de atelier floral, cât şi mărirea magazinului depind de aceasta. Ce îmi propun pentru magazin este să depăşească stadiul de alternativă a mallului în ceea ce priveşte florile şi cadourile şi să devină un concept store.“

Tocmai pentru că nu a găsit suficienţi oameni, Amalia Şeremet a cooptat-o în echipă pe mama ei, care s-a alăturat activităţii din ianuarie 2019, când era o nevoie acută de ajutor în buticul de flori şi cadouri. Totuşi, antreprenoarea vrea să ajungă la un număr permanent de minimum doi angajaţi, pentru a putea onora comenzile. Tocmai de aceea, planurile de expansiune sunt limitate momentan doar la Corbeanca.

„M-am gândit să deschid şi în Bucureşti un atelier similar, dar concluzia, pentru moment, a fost că nu rentează. Boutique d’Emotion este mai mult un business local, am deja o clientelă formată. În plus, în Bucureşti concurenţa este foarte mare. Pentru moment, vreau să ajung la maximum posibil cu acest magazin“, spune Amalia Şeremet.

Până acum, cea mai mare comandă pentru amenajarea spaţiului de desfăşurare a unui eveniment realizată de Boutique d’Emotion a fost în valoare de 10.000 de lei (peste 2.000 de euro).

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania