Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Anca Cheregi si Andreea Burian fac torturi şi prăjituri într-un laborator din Cluj-Napoca sub numele de Acadeea şi aşteaptă venituri de 50.000 de euro

23.06.2021, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

♦ Businessul a fost înfiinţat la sfârşitul anului 2019 după o investiţie de 16.000 de euro, iar primul an de activitate al Acadeea a fost marcat de pandemie, însă cele două antreprenoare au reuşit să se replieze pentru a trece peste criză.

Anca Cheregi si Andreea Burian fac torturi şi prăjituri într-un laborator din Cluj-Napoca sub numele de Acadeea, iar anul acesta aşteaptă venituri de 50.000 de euro. Businessul a început la sfârşitul anului 2019, an în care cele două prietene au terminat facultatea şi au dorit să meargă amândouă către antreprenoriat.

„Eu şi Andreea suntem prietene foarte bune de la 15 ani, chiar dacă la terminarea liceului am luat-o pe căi diferite, mai exact eu am urmat cursurile Facultăţii de arhitectură, iar Andreea a făcut Facultatea de chimie, atunci când am terminat facultatea am simţit potrivit să ne unim talentele într-o cofetărie pentru că amândouă suntem paisonate de dulciuri”, spune Anca Cheregi, cofondatoare a Acadeea. Businessul a luat naştere la sfârşitul anului 2019, iar cele două antreprenoare au investit 16.000 de euro, bani care au mers către achiziţionarea de echipamente şi echiparea laboratorului de cofetărie cu toate cele necesare pentru producţia de prăjituri. 

După terminarea facultăţii, cele două antreprenoare au luat decizia de a-şi deschide un business, în loc de a profesa într-o cofetărie pentru că sunt de părere că partea de inovaţie ar fi fost limitată. Primul an de activitate al Acadeea a fost marcat de pandemie, însă businessul a reuşit să supravieţuiască efectelor negative ale pandemiei. Ideea iniţială pentru Acadeea a fost de a face torturi şi prăjituri pentru diverse evenimente, însă din cauza restricţiilor existente anul trecut pentru evenimente, cele două antreprenoare au fost nevoite să se replieze. „Am avut chiar la începutul pandemiei, mai exact două luni, în care am pus pauză activităţilor de vânzare şi ne-am concentrat să învăţăm noi cât mai multe, veneam cu reţete şi idei noi, apoi am început să facem produse mai accesibile oamenilor, în afara evenimentelor, cutii cu macarons şi torturi mici”, spune Anca Cheregi. În ciuda unui an provocator, anul acesta se arată mult mai bine, astfel că până în luna septembrie, fiecare weekend este ocupat cu câte un eveniment la care Acadeea va livra prăjituri şi torturi. Capacitatea de producţie a laboratorului este de circa 80 de torturi pe săptămână. Anul trecut, veniturile Acadeea s-au ridicat la circa 30.000 de euro, din care 70% se duc către cheltuieli cu materia primă, pe care o achiziţionează atât de la furnizori locali, mai ales fructele de sezon, cât şi din afara ţării. 

Pentru anul acesta, cele două antreprenoare au în plan extinderea echipei cu încă 3-4 angajaţi, dar pentru viitor se gândesc să îşi deschidă şi un magazin de desfacere în Cluj-Napoca, însă nu iau în calcul să meargă cu magazine Acadeea şi în alte oraşe pentru că ar fi foarte dificil pentru ele să gestioneze şi să supravegheze locaţiile care nu se află în Cluj-Napoca. Produsele Acadeea se găsesc atât pe site-ul cu acelaşi nume, cât şi în două cafenele din Cluj Napoca, însă mare parte din vânzări vin din online, iar cel mai vândut produs este un tort cu morcovi.  Cele două antreprenoare sunt de părere că românii sunt în continuare iubitori de clasicele prăjituri precum savarinele sau amandinele, însă ceea ce caută acum oamenii este o reinterpretare a lor, gustul copilăriei într-o formă modernă.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro. 

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania