Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Andreea Filip livrează flori pe bază de abonament, iar în săptămânile de izolare numărul comenzilor pe platforma Studium s-a dublat

03.06.2020, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Florile pe care le livrează provin în proporţie de 65% din import, în vreme ce restul sunt din România.

Andreea Filip, o tânără cu ex­pe­rienţă în domeniul vân­ză­ri­lor, a creat businessul Studium în vara anului tre­cut, la întoarcerea în Româ­nia după aproape opt ani de lucrat şi de călă­to­rit în străinătate. Era obişnuită să aibă tot tim­pul flori în casă, însă, pentru că nu îi era me­reu la îndemână să le cumpere, a gândit un concept de abonament pentru cei care îşi do­reau acelaşi lucru, abonament care presu­pu­ne livrări periodice de flori la uşa clientului.

„Am locuit mult timp în Viena şi în Dusseldorf. Mă obişnuisem să-mi cumpăr flori în fiecare weekend, însă aici, acasă, îmi lipseau. În străinătate, florile erau ca pâinea bună, oamenii le cumpărau tot timpul“, a povestit Andreea Filip la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

A creat aşadar o platformă, unde abona­men­tul poate fi personalizat după dorinţele clientului, care are de ales între trei dimen­siuni de buchete. El poate selecta de aseme­nea frec­venţa cu care îşi doreşte să-i fie livra­te florile, introduce adresa şi aşteaptă buchetul acasă.

„Oamenii au posibilitatea să pună pauză atunci când pleacă în vacanţă, de exemplu. Plata se face la fiecare livrare. Buchetul mic este gândit pentru un colţ de lectură sau pen­tru noptiera de lângă pat şi costă 140 de lei. Cel mai mare buchet costă 260 de lei“, spune Andreea Filip.

A investit în Studium 32.000 de euro, un mix de fonduri proprii şi fonduri dintr-un grant câştigat la sfârşitul anului 2018, prin pro­gramul Diaspora Startup, pentru antre­prenorii la început de drum, reîntorşi în ţară.

În ultimele două luni, când mulţi oameni şi-au mutat biroul acasă, numărul abona­men­telor pe platforma Studium on Flowers a cres­cut considerabil, ajungând să fie aproape dublu faţă de lunile anterioare.

„Pentru noi criza a fost o oportunitate. Oa­menii au stat mai mult acasă şi au avut ne­voie să-şi transforme casele în acasă. Clien­ţii noştri sunt oameni din indus­trii creative, an­treprenori şi free­lan­ceri, dezvol­ta­tori de software, bancheri, artişti.“

De altfel, acesta este şi scopul Andreei Filip - să ducă Studium în cât mai mul­te case şi birouri. Flo­rile pe care le livrea­ză provin în pro­porţie de 65% din im­port, în vreme ce restul sunt din România.

„Iniţial, mi-am dorit să am un concept 100% lo­cal şi asta îmi doresc în continuare. În acest mo­ment, avem un mix de flori româneşti, din România, dar şi flori im­por­tate, pentru că diversi­tatea nu poate fi susţinută de producţia lo­ca­lă. Îmi doresc să cresc pon­de­rea florilor luate din România.“

Înainte de a fonda Studium, Andreea Filip a lucrat vreme de 12 ani în companii multinaţio­nale - Coca-Cola HBC, Beiersdorf şi Henkel. Vreme de opt ani a lucrat în industria de beauty, iar în şapte dintre ei a avut roluri regionale şi globale de strategie, dezvoltare de produs şi management de portofoliu de branduri.

Mai multe detalii pe www.zf.ro/afaceri-de-la-zero

„Apoi mi-am luat un an sabatic în care, cu rucsacul în spate, am călătorit încet, ludic şi pur hedonistic, cu singurul gând de a observa natura, oamenii, arhitectura, arta, pe mine. Am renunţat la siguranţa carierei internaţionale în Henkel şi am decis că acasă este România. Îmi lipseau energia Bucureştiului şi contrastele lui.“

Acum, după ce a pus Studium pe picioare, Andreea Filip se gândeşte să organizeze şi workshopuri cu florişti locali, în care să-i înveţe pe doritori cum se îngrijesc florile.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Buchetul mic este gândit pentru un colţ de lectură sau pentru noptiera de lângă de pat şi costă 140 de lei. Cel mai mare buchet costă 260 de lei.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania