Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Andreea şi Vlad Moraru şi-au luat un an sabatic la începutul pandemiei, iar când s-au întors, au deschis magazinul online Travs.ro cu accesorii pentru călătorii

01.04.2021, 00:06 Autor: Alexandra Matei

În magazinul online se găsesc rucsacuri, termosuri, căni speciale pentru munte, iar o parte dintre produse sunt dezvoltate sub brandul Travs.

Vlad Moraru şi soţia sa Andreea au investit 3.600 de euro într-un magazin online cu accesorii de călătorie, pe care l-au deschis atunci când au revenit în România, după un an sabatic. Astăzi, la scurt timp de la deschidere, Travs.ro, magazinul celor doi, numără 32 de produse şi are circa 100 de vizitatori pe zi.

„Am plecat în 2020, la începutul lui martie, în Asia. Planul nostru era să avem un an sabatic. Am continuat, în ciuda pandemiei, iar în decembrie am revenit în ţară. Am vrut să mergem să călătorim şi să avem timp să ne gândim la ceea ce vrem să facem. Aveam în plan să deschidem o afacere, dar nu ştiam exact ce. În timpul pandemiei, ne-am dat seama că vrem să mergem în direcţia comerţului online, pentru că acesta a fost în creştere în ultimii ani, iar pandemia l-a făcut să explodeze. Astfel, am decis să deschidem un magazin online la întoarcerea în România şi aşa s-a născut Travs.ro“, a povestit Vlad Moraru, unul din cei doi fondatori ai businessului.

În magazinul online se găsesc produse precum rucsacuri, termosuri, căni speciale pentru munte şi multe altele destinate uzului zilnic într-o călătorie. 

Acestea sunt fabricate în Europa – unele dintre ele, chiar în România – şi în zona asiatică, în Vietnam.

Până la finalul acestui an, Vlad Moraru spune că are în plan extinderea gamei de produse astfel încât să închidă anul cu 90 de produse.

„Nu avem cunoştinţe de IT, dar din dorinţa de a face noi singuri ceva şi de a vedea ce se întâmplă în spate, am învăţat în luna ianuarie. Astfel, am făcut un site pe o platformă de e-commerce din România“, a explicat Vlad Moraru.

Până în prezent, el spune că feedback-ul din partea clienţilor care accesează Travs.ro este foarte bun, iar secretul, crede el, este acela că toate comenzile sunt personalizate şi vin cu un mesaj care să înfrumuseţeze ziua clienţilor.

Magazinul a ajuns recent la 100 de vizitatori pe zi, mai adaugă antreprenorul, iar în perioada următoare, ei se vor concentra şi vor investi şi pe partea de promovare.Tot în zona de investiţii, Vlad Moraru menţionează că vor mai fi necesari circa 15.000 de euro pentru îmbunătăţirea website-ului şi pentru produsele noi.

„În luna mai vrem să lansăm o colecţie de produse pentru copii, pe care ei să le folosească atunci când călătoresc împreună cu părinţii. În septembrie-octombrie ne dorim să intrăm cu o colecţie şi în zona de retail. Vrem să lansăm şi o colecţie de trolere speciale personalizate, pe care să imprimăm fotografiile făcute de soţia mea de prin locurile prin care am călătorit“

Antreprenorul mai spune că îşi doreşte să extindă parteneriatele şi să creeze o secţiune cu producători locali pe site, iar până la finalul lui 2021, targetul este să ajungă la o cifră de afaceri de 50.000 de euro.

Totodată, dorinţa celor doi fondatori ai magazinului online este ca, în viitor, să lucreze cu un depozit care să gestioneze toate stocurile, astfel încât ei să aibă mai mult timp liber pentru dezvoltare şi pentru crearea de noi colecţii. „Nu ne dorim în România magazine fizice momentan. Ne uităm şi spre Ungaria şi Bulgaria, vrem să ne extindem şi să facem livrări internaţionale“.

Vlad Moraru susţine că în spatele deciziei de a intra în antrereprenoriat se află o motivaţfoarte puternică şi dorinţa de a reuşi pe cont propriu.  În urmă cu şapte ani, cei doi tineri au mai avut o afacere în Cluj-Napoca, un stand de îngheţată, care a funcţionat doar doi ani de zile, iar lecţiile învăţate atunci le aplică în businessul din prezent.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF  şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania