Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Andrei Gruia, la bază geolog, pasionat de ieşirile în aer liber, produce hamace din materiale reutilizabile sub brandul MinorSwing într-un atelier din Bucureşti

29.04.2020, 00:07 Autor: Florentina Niţu

„Nu ai, inventează. Foloseşte ce ai acasă şi creează ce ai nevoie. Toată lumea produce mai mult decât consumă. Ce se aruncă, luăm noi şi facem serii mici, de 100 de bucăţi.“

Povestea brandului MinorSwing a început în 2008, însă s-a concre­tizat doi ani mai târziu, spune Andrei Gruia, fondatorul aces­tuia. Andrei Gruia este geolog de profesie, dar încă de la 5 ani a ştiut să lege un cort sau un hamac, de pe vremea când mergea cu familia în vacanţe în aer liber. Pasiunea pentru călătorii s-a dezvoltat, iar în 2008, rămas fără hamac într-o călătorie, a fost nevoit să creze unul singur. Acum, în propriul atelier din Bucureşti, creează chiar şi 500 de hamace într-o lună.

„M-am dus singur spre asta, din pasiunea de a ieşi afară. Totul a pornit de la un hamac pri­mit, pe la 18-19 ani, de la un prieten, pe care l-am luat cu mine într-o vacanţă. Hama­cul nu a rezistat foarte mult, dar am adaptat un sac dintr-un material rezistent după siste­mul hamacului. (...) Businessul efectiv a înce­put după ce am mers la mai multe festivaluri, iar la unul dintre ele ne-am întâlnit cu un grec stabilit la Londra, care ne-a dat bani să îi fa­cem optzeci de hamace, la care a renunţat apoi. Acela a fost momentul în care am început să caut un spa­ţiu pentru atelier, în zona Cotro­ceni din Capitală“, îşi aminteşte Andrei Gruia.

Practic, din 2010 a început să experimen­teze diferite materiale şi texturi pentru crearea hamacelor, săculeţilor şi accesoriilor necesare acestora. Numele brandului, MinorSwing, l-a ales stând într-un hamac, deasupra unui lac, şi ascultând muzică jazz, mai exact melodia Minor Swing, a lui Django Reinhardt. 

„Bunica făcea prototipuri de păpuşi şi mi-am amintit de maşina ei de cusut. Nu aveam cunoştinţe despre cusut, dar aveam cunoştinţe tehnice. Am început cu maşina ei de cusut, iar acum avem opt maşini de cusut în atelier şi încă adun“.

Hamacele sunt produse din materiale reutilizabile, materiale tehnice, ce le rămân în plus fabricilor de textile care colaborează cu firme mari, după realizarea unui anumit lot. „Toată lumea produce mai mult decât consu­mă. Ce se aruncă, luăm noi şi facem serii mici, de 100 de bucăţi.“

Primele hamace au fost comercializate cu 100 de lei, iar primii clienţi au fost chiar prietenii lui Andrei Gruia. „Acum, un hamac costă între 140 de lei şi 220 de lei, acesta din urmă fiind cel mai tehnic hamac, în dublu strat, cu mai multe utilităţi, adică poţi face din el umbrar, copertină de ploaie sau adăpost pentru mâncare, apă.“

Andrei Gruia susţine că cei mai mulţi clienţi cumpără hamace pentru cadouri. În contextul pandemiei de COVID-19, com­pa­nia s-a adaptat şi produce chiar şi hamace pen­tru casă, cu sistem de prindere diferit. „Avem luni în care putem produce şi 500 de hamace.“

Majoritatea producţiei, mai precis 99% din ea, este comercializată în România, prin intermediul site-ului companiei sau pe reţele de socializate Facebook şi Instagram, iar 1% în străinătate. „De ce să nu cumperi de la tine din orgadă?“

O altă direcţie a businessului MinorSwing se referă la serviciile de de prototipare pentru oamenii care au idei, dar nu dispun de echipamentele şi utilajele necesare pentru producţie. „În atelier sunt eu tot timpul, omul orchestră, Marcel, asociatul meu, sora mea, un prieten şi, în situaţiile speciale, absolut orice prieten care ne poate ajută.“

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania