• Leu / EUR4.9427
  • Leu / GBP5.4791
  • Leu / USD5.1135
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Andrei Tătaru şi Ionuţ Ibrean au transformat pasiunea pentru călătorii în propriul business de închirieri autorulote – CamperVibe

19.08.2022, 00:07 Autor: Mădălina Panaete

♦ Investiţia iniţială în CamperVibe a fost de 80.000 de euro, sumă care a reprezentat achiziţia a două autorulote şi bugetul iniţial de marketing ♦ Cei doi tineri vor să lanseze un marketplace la nivel global.

Andrei Tătaru şi Ionuţ Ibrean, prieteni din liceu şi pasionaţi de călătorii, au devenit în urmă cu doi ani şi parteneri de business, punând bazele CamperVibe, o companie de închirieri autorulote.

„CamperVibe a luat naştere după o experienţă avută cu prietenii. Am plecat împreună într-o vacanţă cu autorulota şi ne-a plăcut foarte mult acest mod de a-ţi petrece vacanţa. Ne-am gândit că putem oferi acest tip de experienţe şi altor oameni şi că putem aduce ceva în plus în acest domeniu“, a povestit Andrei Tătaru, cofondator al CamperVibe. Decizia de a face un business în domeniu a fost luată chiar în acea vacanţă. Primii paşi în începerea businessului au fost făcuţi la începutul anului 2020, când a fost înfiinţată şi firma. În 2021, cei doi tineri au achiziţionat şi autorulotele, iar ulterior au început serviciul de închirieri.

„Investiţia iniţială a fost în jurul sumei de 80.000 de euro, iar suma a fost direcţionată către achiziţia de autorulote şi către bugetul iniţial de marketing. Această investiţie a fost făcută din fonduri proprii, urmând ca pentru creşterea parcului de autorulote să accesăm un leasing“, mai spune Andrei Tătaru. El povesteşte că începutul a fost greu, ca pentru toţi antreprenorii, că le-a luat puţin timp până şi-au dat seama ce îşi doresc clienţii şi care sunt aşteptările lor, dar ulterior, după ce au început să închirieze tot mai mult autorulotele, cu ajutorul feedbackului clienţilor au reuşit să acopere aceste nevoi şi să aibe clienţi mulţumiţi.

„Atât promovarea site-ului ne-a ajutat foarte mult, cât şi faptul că suntem foarte activi pe platformele de social media. De asemenea, a fost un plus şi faptul că suntem prezenţi şi pe platforme mari de rezervări online din Europa. Acest lucru ne-a ajutat să aducem clienţi din afara ţării care au vrut să experimenteze o vacanţă cu autorulota în România“.

Cele două autorulote ale CamperVibe au străbătut atât mare parte din România, dar şi au ajuns chiar şi în Austria, Elveţia, Croaţia, coasta de sud a Franţei şi în munţii Dolomiti în nordul Italiei.

Andrei Tătaru a observat că în ultimii ani unităţile de cazare de tip camping s-au dezvoltat în România tot mai mult şi că, deşi restricţiile din 2020 şi 2021 au pus lacăt pe multe afaceri din turism, situaţia pandemică a impulsionat această nişă din turism. Astfel, având libertate de mişcare şi campare off camping, oamenii au fost deschişi la a încerca o nouă experienţa de vacanţă.

„Când am început noi analiza de piaţă erau circa 170 de campinguri, în momentul de faţă în România există undeva la 300 de campinguri, însă avem chiar o cifră exactă“, a explicat el. Cea mai mare autorulotă CamperVibe este „Autorulota Family“, care dispune de patru locuri de dormit pentru adulţi şi două pentru copii.

 În sezon (iunie-septembrie) preţul închirierii unei autorulote porneşte de la 140 de euro pe zi, în timp ce în extrasezon preţul porneşte de la 100 de euro pe zi.

„Avem atât clienţi care ştiu exact ce vor de la această experienţă, unde vor să ajungă şi unde vor să campeze, dar şi clienţi noi pe această zonă care vor atât să experimenteze o vacanţă cu autorulota şi să descopere lucruri noi. Pe cea de-a doua categorie de clienţi o ajutăm cu sugestii despre locurile unde pot să campeze, aplicaţii pe care le pot folosi pentru a-şi uşura organizarea vacanţei“, adaugă Andrei Tătaru. De altfel, el spune că cea mai încărcată perioadă este cea din sezon, însă anul acesta cererile au crescut şi pentru închirierea autorulotelor în extrasezon.

„Anul acesta am avut multe închirieri în afara sezonului, inclusiv în perioada iernii când pleacă la schi şi vor să fie cât mai aproape de pârtie“.

Ca planuri de viitor, CamperVibe vrea să extindă parcul de autorulote, dar şi să lanseze un marketplace de închirieri autorulote. De asemenea, antreprenorii vor ca în cinci ani să pună CamperVibe în primii trei jucători de pe piaţa de închirieri autorulote, cu o bază de clienţi de zece ori mai mare şi să contribuie la promovarea turismului din România.

„Ne dorim să creştem constant parcul de autorulote. Ca planuri de dezvoltare, dorim să lansăm versiunea site-ului în mai multe limbi şi să folosim know-how-ul acumulat pe piata locală pentru lansarea unui marketplace la nivel global“.

Antreprenorul crede că, deşi este o perioadă dificilă pentru business, orice problemă poate să genereze o oportunitate şi că pasiunea pentru business îi face să meargă mai departe chiar şi în această perioadă de criză.

„A fi antreprenor înseamnă să creezi o valoare adaugată chiar şi într-un astfel de context. Adaugă un grad de dificultate faptul că mereu pot apărea variabile ce îţi pot schimba planul iniţial, dar ne place să credem că orice problemă apare generează şi o oportunitate. Energia pentru a merge mai departe vine din pasiunea pentru ceea ce faci. Pasiunea este ceea ce face diferenţa atât în business, cât şi în viata personală“.

Numele brandului vine din asocierea a două cuvinte în engleză: „camper“ -rulotă şi „vibe“- care semnifică atmosfera şi experienţa de vacanţă. De altfel, celor doi antreprenori le-a plăcut din prima experienţă cu autorulota nu doar timpul petrecut în camping, ci cel din offcamping atunci când te poţi bucura de natură, dar în acelaşi timp ai totul la dispoziţie în autorulotă.  

„Ne dorim să creştem constant parcul de autorulote. Ca planuri de dezvoltare, dorim să lansăm versiunea site-ului în mai multe limbi şi să folosim know-how-ul acumulat pe piata locală pentru lansarea unui marketplace la nivel global“.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

 Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone