În contextul pandemiei de COVID-19, producţia din fabrică a fost oprită, dar zilele acestea antreprenorii îşi propun să repornească motoarele instalaţiilor de realizare de „craft beer“.
Ferencz Vigh a descoperit gustul intens şi aroma berii artizanale în 2016, atunci când un prieten i-a dat să încerce o „altfel de bere“. Aşa se face că un an mai târziu, după calcule şi testări, împreună cu doi prieteni, a pus bazele Bere a la Cluj, un brand de bere artizanală născut şi produs la Cluj-Napoca.
Prima serie de beri artizanale gândită de cei trei antreprenori a fost produsă într-o fabrică din Ungaria, în iunie 2017. La începutul anului 2018, producţia a fost mutată în propria unitate din Cluj-Napoca, de unde pot ieşi lunar 3.800 de litri de bere.
„Investiţia de până acum a fost de 200.000 de euro, iar anul trecut veniturile nete obţinute au fost de 572.000 de lei (120.000 euro), o creştere de peste 35% faţă de anul anterior. Am mers iniţial cu berea către HoReCa, iar anul trecut ne doream să intrăm în supermarketuri, dar aveam cerere mare de la HoReCa şi magazinele specializate şi am hotărât să satisfacem cererea“, povesteşte Ferencz Vigh, administrator şi fondator al Bere a la Cluj.
Bere a la Cluj are o gamă principală de produse ce constă în stiluri tradiţionale, englezeşti, iar tema brandului reinterpretează anumite elemente cosmice, numele berilor fiind inspirate de cosmos. Spre exemplu, în portofoliul companiei se găsesc beri precum Phaza Lunii, Cosmo Băut sau Pitica Roşie.
O bere artizanală costă în medie 12 lei, iar berile ce ies pe porţile fabricii din Cluj-Napoca sunt comercializate în special în „oraşul-mamă“, dar şi în Târgu-Mureş şi Baia Mare, iar antreprenorii îşi doresc să intre şi într-o locaţie din Oradea. „Acum suntem în 20 de locaţii din Clu-Napoca. Am încercat şi la Timişoara şi Bucureşti, dar era dificil să controlăm vânzarea.“
Anul trecut, Bere a la Cluj a participat şi la festivalul Electric Castle, unde spune că vânzările au mers foarte bine, având în vedere că în a treia zi au rămas fără bere. „Noi am reuşit să aducem înapoi oamenii care au renunţat să consume bere. Nu suntem o concurenţă pentru producătorii de bere industrială.“
De altfel, în viitor fondatorii Bere a la Cluj se gândesc să mărească şi capacitatea de producţie şi să intre şi în supermarketuri. La începutul lui 2020, antreprenorii aveau prevăzută o astfel de investiţie în planul de business, însă pandemia de COVID-19 i-a determinat să oprească extinderea, cel puţin temporar. „Voiam să investim 25.000 de euro majorarea capacităţii de producţie şi în creşterea calităţii produselor. Anul acesta nu mai facem investiţia, dar vedem cum va evalua piaţa în 2021.“
Ferencz Vigh spune că în ianuarie şi februarie vânzările companiei au înregistrat o creştere de peste 50% faţă de anul trecut, iar în martie, odată cu apariţia coronavirusului, şi-au mutat produsele în două magazine online şi, totodată, au dezvoltat o mică reţea online cu o firmă de distribuţie din Cluj. „În online am vândut circa 20% din vânzările normale. Reîncepem la sfârşitul lui mai producţia în fabrică şi ne gândim ce beri putem să facem în următoarea perioadă“.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE