Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Bogdan Tănăsescu a trecut de la o berărie la un magazin online de beri, unde a adunat 400 de etichete. „Până la sfârşitul anului vreau să ajungem la 1.000“

30.04.2021, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

De la deschiderea magazinului online până în prezent, încasările s-au situat la o medie de circa 6.000 de euro pe lună.

Marius David şi Bogdan Tănăsescu sunt doi antre­pre­nori care, în 2010, au adus în peisajul localu­rilor din Bucureşti, La 100 de Beri, o berărie amplasată în Centrul Vechi. Pandemia a venit să schimbe mo­delul de business, astfel că, dintr-un local cu peste 100 de beri în portofoliu, afa­cerea s-a trans­format într-o platformă online cu aproa­pe 400 de etichete.

„Magazinul online La 100 de Beri a în­ceput să funcţioneze pe 4 noiembrie 2020. În martie am fost pe breakeven, reuşind să aco­perim cheltuielile. Nu vindem beri in­dustriale, ci doar artizanale. Urmează să ne listăm pe eMAG, până la sfârşitul lunii apri­lie, cu mare parte din berile noastre“, a po­vestit Bogdan Tănăsescu la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Pe lângă România, de unde provin circa 50% din berile din portofoliu, maga­zinul online adună şi beri din Polonia, Italia, Belgia, de unde sunt achiziţionate constant aceste băuturi. Acum, acţionarii vor să abordeze şi alte pieţe, precum Ungaria, Olanda şi Scandinavia.

„Cea mai scumpă bere pe care o avem costă 1.600 de lei şi este pro­dusă în Marea Britanie. Vrem să ne diver­sificăm porto­fo­liul – acum avem circa 380-400 de etichete, iar până la sfârşitul anului vreau să ajun­gem la 1.000 de etichete.“

De la deschiderea magazinului online pâ­nă în prezent, încasările s-au situat la o medie de circa 6.000 de euro pe lună. Pub-ul La 100 de Beri s-a des­­chis în martie 2011, după o in­vestiţie de 45.000 de euro, cărora li s-au mai adăugat alţi circa 25.000 de euro. Până la venirea pandemiei, media anuală a vânzărilor fusese de 160.000 de euro.

„Un bilanţ rapid al celor nouă ani de activitate (4 martie 2011 – 4 martie 2020) ar arăta cam aşa: sute de mii de beri au fost băute la mese, la bar sau în picioare, vis-à-vis şi oriunde se mai putea; peste 150 de barmani, ospătari, bucătari şi patroni au con­tribuit la funcţionarea zi de zi a sta­bili­mentului; sute de tone de sticlă au fost reciclate; dar mai ales peste 1.000 de beri diferite au fost aduse băutorilor de bere.“

Dacă la început localul atrăgea mai mult clienţii barurilor şi cluburilor tipice pentru Centrul Vechi din acei ani, treptat a avut loc o specializare a clientelei, din ce mai instruită, mai numeroasă, dar şi mai pretenţioasă în legătură cu calitatea şi particularităţile berilor.

Până în 2013, berile erau doar de import, însă lucrurile s-au schimbat odată cu apariţia brandului Zăganu.

„Devenind imediat partenerii noştri (avem factura cu numărul 2 emisă de ei), ei (fondatorii Zăganu – n. red.) au marcat revirimentul berii bine făcute, fiind urmaţi de circa 50-60 de alte berării până la ora actuală“, spune Bogdan Tănăsescu.

Anul 2020 a însemnat însă o adevărată catastrofă pentru localurile, pandemia oprind total activitatea La 100 de Beri.

Mai multe detalii pe zf.ro/afaceri-de-la-zero

Din patru angajaţi permanenţi, a mai rămas cu unul singur. Totuşi, anul trecut, în business s-a alăturat un nou partener, Andrei Popovici, care a venit cu experienţa de marketing online.

„Iniţial, publicul-ţintă a urmat afacerea în online, dar în perioada imediat următoare preocuparea noastră este extinderea plajei de clienţi utilizând exact oportunitatea pe care o oferă noul mediu de lucru. Spre deosebire de perioada anterioară, acum observăm la clienţi o anumită disciplină privind cumpărăturile, fără îndoială urmând tiparul unui venit ce se realizează lunar.“

În viitor, spune Bogdan Tănăsescu, intenţia să este să se adreseze segmentului HoReCa cu un program de afiliere, prin care să poată oferi localurilor constant beri care să se potrivească specificului activităţii fiecărui doritor. De asemenea, antreprenorul sper să poată redeschide pub-ul din Centrul Vechi.

Pe lângă România, de unde provin circa 50% din berile din portofoliu, magazinul online adună şi beri din Polonia, Italia, Belgia, de unde sunt achiziţionate beri constant.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania