Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Cristina Stîngă şi Bianca Florea, mamă şi fiică, au deschis în Constanţa un magazin cu produse de la peste 40 de antreprenori locali. „În toate oraşele exista aşa ceva, dar la noi nu“

17.09.2023, 09:23 Autor: Alina-Elena Vasiliu

De la deschiderea din mai şi până acum, spun cele două fondatoare, feedbackul primit din partea clienţilor – atât români, cât şi străini – a fost foarte bun, pentru că oamenii erau dornici să cunoască branduri româneşti şi să aibă o experienţă diferită de cea din mall.

Magazinul Rafia este una dintre cele mai noi afaceri din peisajul constănţean, fiind un proiect care şi-a deschis uşile la jumătatea lunii mai din acest an. „Autoarele“ lansării sale sunt Cristina Stîngă şi fiica ei, Bianca Florea, în vârstă de 20 de ani.

„Povestea noastră a pornit de la dorinţa noastră de a găsi un loc de unde să putem cumpăra obiecte mai speciale de design chiar în Constanţa. Ne-am dorit să aducem la un loc şi să facem cunoscute în oraşul nostru produse realizate de artizani din toată ţara. În aproape toate oraşele exista câte un astfel de magazin, dar în Constanţa nu“, a spus Bianca Florea la emisiunea online Afaceri de la zero.

Ea şi mama ei sunt amatoare de obiecte care implică forme diferite de design, de la mobilier la bijuterii şi piese vestimentare. Astfel, ştiau deja şi foloseau produsele multor antreprenori pe care au reuşit să-i aducă în magazinul lor din Constanţa.

„Investiţia în magazin a fost de circa 8.000-9.000 de euro. Este un spaţiu în zona peninsulară, în centrul vechi al oraşului, care a necesitat o intervenţie consistentă pentru a putea fi amenajat aşa cum este astăzi“, a spus Cristina Stîngă. Alina-Elena Vasiliu

Ea recunoaşte că avea în minte de multă vreme un asemenea proiect, dar nu a găsit până acum resursele şi imboldul necesar pentru a-l pune pe picioare.

„Abia anul acesta, în februarie, am avut iniţiativa, am început să caut un spaţiu, iar acesta a fost primul pe care l-am găsit şi l-am şi ales. Se potrivea perfect cu ce voiam noi. Este un magazin cu o suprafaţă de 42 de metri pătraţi.“

De la deschiderea din mai şi până acum, spun cele două fondatoare, feedbackul primit din partea clienţilor – atât români, cât şi străini – a fost foarte bun, pentru că oamenii erau dornici să cunoască branduri româneşti şi să aibă o experienţă diferită de cea din mall.

„Acoperim o gamă largă de produse – piese vestimentare, ceramică, mobilier, cosmetică, bijuterie, dar şi piese vintage. În total, avem peste 40 de branduri româneşti în magazinul Rafia.“

Pentru că Bianca este studentă în anul al treilea la Facultatea de Arhitectură din Bucureşti, astfel că va trebui să plece din oraş, planul este ca în echipa Rafia să fie cooptat un angajat care să gestioneze magazinul.

„Voi împlini 21 de ani, sunt studentă în anul al treilea la Facultatea de Arhitectură din Bucureşti. Dintotdeauna am făcut ce-mi place şi am avut o aplecare către design. Când eram mică, pictam haine, de exemplu. Împreună cu mama, prin această experienţă antreprenorială, am învăţat foarte multe lucruri.“

Ea spune că nu se vede, pe termen lung, în postura de angajat, deşi ştie că va trebui să facă şi asta pentru câţiva ani, ca să capete experienţă în domeniul pentru care se pregăteşte.

„Apoi îmi doresc să fiu independentă şi să am afacerea mea“, mărturiseşte Bianca Florea.

 

► Magazinul Rafia acoperă o gamă largă de produse – piese vestimentare, ceramică, mobilier, cosmetică, bijuterie, dar şi piese vintage.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania