Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Daniela Achim, de profesie economistă, a investit 50.000 de euro în producătorul de ciocolată şi prăjituri Adami’s Sweets

06.02.2022, 01:00 Autor: Georgiana Mihalache

♦ „Putem produce circa 100 - 150 de tablete de ciocolată pe zi, până la 50 de kilograme de prăjituri, depinde ce mix de produse facem“.

Povestea atelierului artizanal de ciocolată şi prăjituri Adami’s Sweets a început în 2019, în Râmnicu-Vâlcea, când antreprenoarea Daniela Achim a făcut pasul spre zona de business, investind 50.000 de euro din fonduri nerambursabile, dar şi  bani proprii.

„Am deschis un atelier artizanal de ciocolaterie şi cofetărie în anul 2019. Am ajuns aici şi prin prisma pasiunii pe care o aveam pentru dulciuri, pentru ciocolată. Fizic, Adami’s Sweets există din 2019, însă povestea lui începe acum patru, cinci ani, când, fiind acasă cu copiii, tot ne jucam cu ciocolată. Aveam nişte forme din plastic, turnam ciocolată, pregă­team prăjituri, torturi pentru diverse ocazii“, a povestit Daniela Achim.

Pentru că avea doar pregătire teoretică, în special în zona de business, fiind de profesie economistă, fondatoarea bran­dului de ciocolată a urmat şi nişte cursuri de perfecţionare în bucătărie.

„Echipamentele în zona de cioco­laterie, de cofetărie sunt unele destul de costisitoare. Investiţia nu s-a oprit la acea sumă. Tot timpul pentru a ţine pasul cu noile tendinţe, pentru creşterea capacităţii investim perma­nent“, a mai spus Daniela Achim. Numele brandului a fost ales cu trimitere spre familia fondatoa­rei, sursa ei de inspiraţie pentru a porni pe drumul antrepre­noria­tului. Adami’s vine de la Anisia, fata cea mică a antrepre­noarei, Daniela, numele ei, Alin, numele soţului său şi Miruna, fetiţa cea mare.

Portofoliul producătorului de ciocolată include praline, tablete, figurine, ciocolată caldă, bomboane de ciocolată. De asemenea, din vitrina Adami’s nu lipsesc nici prăjiturile sau torturile.

„Putem produce, raportat la tabletă de ciocolată, ajungem undeva la 100 - 150 de tablete pe zi, depinde de ce producem în ziua respectivă. La prăjituri de asemenea putem ajunge undeva la 50 de kilograme de prăjituri pe zi, depinde ce mix de produse facem“, a adăugat Daniela Achim.

Preţul pentru o tabletă de ciocolată artizanală porneşte de la 15 lei şi variază în funcţie de arome sau fructele folosite.

„Clienţii ne găsesc pe paginile noastre de social media, pe pagina de web pe care urmează să dezvoltăm astfel încât să avem şi parte de e-commerce integrată acolo. De asemenea, avem şi în cadrul laboratorului delimitată o zonă de livrare unde clienţii vin şi îşi ridică produsele. Fizic ne găsesc în Râmnicu Vâlcea, de luni până vineri suntem la laborator“, a mai spus Daniela Achim.

În 2021, cifra de afaceri a companiei a ajuns la 200.000 lei, cu 60% mai mult faţă de anul anterior.

Planurile antreprenoarei pentru 2022 sunt dependente şi de contextul economic, însă principalul obiectiv este promovarea, mai ales că brandul a funcţionat doar în timp de pandemie şi restricţii. Pe lângă provocările generate de criza sanitară, şi creşterile preţurilor la materii prime şi la utilităţi afectează micul producător.

„Ne propunem de asemenea să continuăm şi trendul ascendent în zona de corporate, am avut pe final de 2021 o creştere a volumului vânzărilor în zona de corporate şi vrem ca şi anul acesta să ne menţinem în această zonă“, a mai spus Daniela Achim.

Ea spune că intrarea în antreprenoriat s-a suprapus cu criza sanitară şi cu măsurile de limitare a pandemiei, iar miza a fost adaptarea în perioada de criză pentru a putea merge mai departe cu afacerea.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

♦ Proiect editorial susţinut de Vodafone Business.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania