• Leu / EUR4.7274
  • Leu / GBP5.1683
  • Leu / USD4.2601
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. David Alb a preluat brutăria familiei din Timişoara şi a dezvoltat brandul Senneville cu afaceri de 1,5 mil. euro şi 70 de angajaţi

15 iul 2019 Autor: Florentina Niţu

♦ Senneville realizează în prezent produse de cofetărie, patiserie şi brutărie în Timişoara şi plănuieşte extinderea pe piaţa din Bucureşti ♦ Compania deţine patru unităţi proprii şi oferă servicii de catering pentru evenimente.

Senneville, un business dulce din Timişoara aflat la a treia generaţie, pornit iniţial ca o brutărie, a ajuns în 2018 la o cifră de afaceri de 1,5 mil. euro din realizarea produ­selor de cofetărie, patiserie şi brutărie, dar şi din servicii de catering pentru evenimente private şi corporate.

„Afacerea de familie a fost pusă pe picioare de bunicii mei, iar eu am preluat frâiele în 2014, după ce am activat mai mulţi ani în domeniul vânză­rilor. Am ales să fac această schimbare por­nind de la nevoia pieţei pentru pro­du­sele pre­mium, seg­ment ce nu era sufi­cient de dez­voltat pe piaţa din Ti­mi­şoara“, spune David Alb, fon­dator al com­paniei Sen­ne­ville. El a stu­diat Drep­tul la Facul­tatea de drept din cadrul Uni­ver­sităţii „Tibiscus“ din Timi­şoara, po­trivit date­lor de pe profilul său de Linkedin.

El spune că şi-a dorit să ducă mai departe tradiţia familiei şi să dezvolte afacerea creată de bunicii săi în urmă cu 26 de ani. Când a preluat businessul, acesta avea şapte angajaţi, iar acum numărul de angajaţi ai companiei este de aproape 70.

În prezent, compania are patru unităţi proprii în Timişoara, unde vinde produse de cofetărie, patiserie şi brutărie, dezvoltate după reţete franţuzeşti, adaptate la cerinţele consumatorilor români.

Totodată, firm­a oferă servicii de catering pentru evenimente private şi corporate. Acestă divizie a businessului este cea mai profitabilă, motiv pentru care antreprenorul plănuieşte deschiderea unui sediu în Bucureşti până la sfârşitul anului 2019.

„Avem circa 400 de evenimente private - nunţi, botezuri - şi corporate într-un an în toată ţara. De aceea plănuim deschiderea unui birou la Bucureşti. Vrem să împărţim ţara în două pentru a fi eficienţi: din Timi­şoara să livrăm până în Ardeal, iar din Bu­cureşti să livrăm în sudul şi nordul ţării. Pre­gătim intrarea în Bucureşti în acest an a com­paniei Senneville Events, mai întâi“, mai spune David Alb. Printre clienţii corporate se numără multinaţionale din top zece din România din domenii precum auto sau IT. Preţul unui eveniment variază în funcţie de tipul de produse, cantitatea acestora şi desi­gnul. Astfel, costul unui meniu variază între 2 şi 10 euro/ persoană.

David Alb mai spune că îşi propune să ex­tindă şi gama de produse actuală şi spaţiile pe care le deţin. „O locaţie am extins-o de la 70 de metri la 200 de metri. Prefer să creez locaţii etalon, stabile.“ De altfel, antre­pre­norul se gândeşte să deschidă un bistrou lângă una din unităţile din Timişoara, unde să in­troducă conceptul de fresh food, care a devenit un trend în Ro­mânia.

Însă, lipsa de personal califi­cat este cea mai mare provocare a compa­niei, pe care o simte încă din prima zi de când a pre­luat afacerea. „Totuşi, este o opor­tunitate că pot să fac business în Ro­mânia din toate punctele de vedere.“

În 2018, cifra de afaceri a companiei Senneville a fost de circa 1,5 milioane de euro, cu o marjă de profit de aproximativ 12%, potrivit timişoreanului, iar în 2019 aşteaptă o creştere de 10-15% a veniturilor.

„Vrem să creştem afacerea organic, să consolidăm locaţiile, să creştem divizia de evenimente, pentru că acolo rata de profit este mare, deşi activitatea este sezonieră, şi vrem să creăm o gamă premium accesibilă pentru Mega Image şi Carrefour, reţele în care am intrat anul trecut“, mai spune David Alb.

În prezent, producătorul Senneville dezvoltă şi o gamă de produse fără gluten şi fără zahăr, deoarece vrea să vină în întâmpinarea clienţilor care au adoptat un stil de viaţă sănătos sau au probleme medicale.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania