• Leu / EUR4.7305
  • Leu / GBP5.1654
  • Leu / USD4.2682
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Din IT în antreprenoriat: Cosmin Pasnicu vrea să ducă brandul de băuturi artizanale Kofi Ti pe piaţa externă

24 iul 2019 Autor: Georgiana Mihalache

„Ne pre­gătim să lansăm două produse pe Amazon, e vorba despre tonice. Ne-am creat o capacitate să putem merge la export.“

Pasiunea pentru cafea şi pro­du­sele artizanale l-a de­termi­nat pe antreprenorul Cosmin Pasnicu să lase domeniul IT în care a lucrat şi să pună pe piaţă brandul Kofi Ti, sub care produce băuturi răcoritoare într-un atelier din Buftea.

După ce în 2018 a înregistrat 80.000 de euro, fiind primul an de activitate, în prima jumătate a lui 2019 Kofi Ti a trecut de 70.000 de euro, iar planurile antreprenorului urmăresc intrarea pe pieţele externe, pentru care va începe discuţii în toamna acestui an.

„Vara aceasta ne concentrăm să creştem în România, acum că am stabilizat producţia.

Căutăm parteneri pentru Emi­ratele Arabe Unite, Qatar, Bahrain, dar şi în Europa, în Germa­nia, din toam­nă începem discuţiile. Ne pre­gătim să lansăm două produse pe Amazon, e vorba despre tonice. Ne-am creat o capacitate să putem merge la export.

Modelul de business este gândit să fie flexibil“, a povestit Cosmin Pasnicu, unul dintre fondatorii companiei. Primul produs din portofoliul Kofi Ti a fost Cascara Lemonade (cascara este pulpa fructului de cafea folosită ca anti­oxidant – n.red.), care costă în medie circa 12 lei, iar ulterior brandul s-a dezvoltat şi au apărut alte game de pro­duse. În atelierul de 140 mp al companiei sunt produse în pre­zent şi siropuri artiza­nale, ceaiuri, iar materia primă este adusă din străinătate.

„Vrem să fie totul na­tural, cu procesări minime şi nu pas­teu­rizăm. Avem produse ga­ta îmbuteliate, pen­tru aces­tea am putea produce cam 20.000 de sticle pe lună. Mai producem nişte siropuri artizanale, avem capacitate de circa 5.000 de produse. Avem un spaţiu unde in­fuzăm la rece, ne-am legat cum­va de  trendul cafelei de specialitate pen­tru vară“, a mai spus Cosmin Pasnicu.

El conduce businessul ală­turi de alţi şapte asociaţi, prieteni pe care i-a atras în companie, cu profesii diferite, de la dentist, la analist financiar sau barista.

Produsele pot fi găsite pe site-ul Kofi Ti, dar şi în mai multe locaţii în Bucureşti şi în ţară. În afară de partea de HoReCa şi ma­gazinul on­line, com­pa­nia merge şi la festi­va­luri cum ar fi Never­sea, dar organi­zea­ză şi degustări de cea­iuri în localurile partenere.

„Sunt trei produse şi în retail, altele le-am pus în băcănii, restaurante, magazine online.

În Bucureşti suntem în circa 80 de locaţii, iar naţional depăşim 150 de locaţii.

Eram pasionat de cafea. La înce­put ne-au sprijinit o parte dintre jucătorii din piaţa cafenelelor, cum ar fi Steam, Origo, iar ştampila lor de calitate ne-a ajutat la început“, a mai spus Cosmin Pasnicu.

Cele mai căutate produse sunt Cascara Lemonade, dar şi siropul de tonic.

Printre cele mai mari provocări întâlnite în business, fondatorul Kofi Ti menţionează birocraţia, dar şi lipsa forţei de muncă, o problemă de care se plâng mulţi antreprenori.

„Avem patru angajaţi şi asociaţi, cred că va fi o provocare şi de acum încolo. Produsele noastre sunt noi, iar potenţial cel mai mare de creştere este la export. Suntem un business me­teo-sensibil, din toamnă vor scădea vânzările, dar vor depăşi anul trecut“, a mai adăugat Cosmin Pasnicu.

Brandul Kofi Ti este deţinut de firma Pikinini, administrată de familia Pasnicu.

Românii lasă anual 6,7 mld. lei în cafenele şi baruri, suma fiind în continuă creştere în ultimii ani, arată datele ZF obţinute de la jucătorii din piaţă care citează compania de cerce­tare de piaţă Euromonitor.


Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania