Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Doi tineri au pornit Ardeiuti.ro, un business cu sosuri picante, şi produc anual 300 kilograme de ardei iuţi lângă Timişoara

09.08.2023, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

„Am văzut că lumea este destul de curioasă de gustul iute, deşi prima dată când încearcă poate e un pic speriată“.

Pasiunea pentu gustul extrem de picant i-a făcut pe doi tineri din vestul ţării să pornească un business cu sosuri picante sub numele de Ardeiuţi. Cu o investiţie de sub 10.000 de euro în solarii şi în soiurile diverse de ardei iuţi, afacerea a început să prindă contur, iar în prezent producţia anuală este de circa 300 kilograme de ardei iuţi. Fiind un gust extrem de puterrnic, cantitatea este suficientă să producă circa 20.000 de sosuri.

„Prin 2008 am decis să ne mutăm din Timişoara la un sat la 15 minute distanţă. Am început să cultivăm ardei în grădină, am descoperit că au o varietate mare de culori, iuţime. Am avut tot mai mulţi ardei, am început să facem sosuri din ardei şi am zis că se poate transforma într-un business. Am văzut că este un gol în piaţă, sunt doar câteva firme care fac sosuri iuţi cu adevărat, nu ketchup picant. Nu ştiam dacă există şi piaţă şi atunci de la an la an am văzut care este trendul în România. La finalul lui 2022 am decis să pornim ardeiuti.ro“, povesteşte Alex Pufan, cofondatorul businessului.

Alături de prietena sa, el a pornit în antreprenoriat de la un hobby, în prezent cei doi lucrând în continuare în corporaţii. Totuşi, antreprenorul vrea ca în câţiva ani, când businessul cu ardei iuţi se va susţine, să renunţe la statutul de angajat pentru a se dedica total afacerii. „Am încercat să facem şi proiecte pentru fonduri europene, vrem să vedem cum se mişcă piaţa. Trebuie să existe şi oamenii care să cumpere sosurile, iar mulţi oameni care mănâncă sosuri cu adevărat iuţi fac pentru prima dată cunoştinţă cu produsele. E nevoie de educaţie a clientului, asta facem pe ardeiuti.ro“, a mai adăugat Alex Pufan.

El este de profesie designer grafic, lucrând în marketing, astfel că ştie etapele de construcţie ale unui business. Inclusiv pentru Ardeiuţi antreprenorul a făcut branding, site, etichete, promovare online.

„Avem două solarii de 250 de metri pătraţi în care creştem aproximativ 1.200-1.300 de ardei acum şi preţul unui solar este undeva la peste 4.000 euro“, mai spune Alex Pufan.

Când sunt gata de recoltare, ardeii iuţi sunt depozitaţi şi ulterior ajung în două laboratoare de producţie din zona Timişoarei, unde se realizează procesarea şi ambalarea. Antrepenorul spune că vede interes din partea clienţilor, mai ales că a creat pachete de sosuri pe niveluri de iuţeală.

„Estimativ, producem circa 300 de kilograme de ardei iuţi. Trebuie să ţinem cont că ardeii sunt foarte iuţi. Teoretic, cu această cantitate putem face circa 20.000 de sosuri. Primele şapte luni din 2023 au fost destul de bune, chiar am ajuns la foarte multă lume. Deocamdată nu m-am axat foarte mult pe numere, scopul nostru este ca afacerea să se auto-susţină şi în mare parte că am a ajuns la echilibrul acesta“, a mai spus Alex Pufan.

 În cinci ani, antreprenorul se aşteaptă ca Ardeiuţi.ro să aibă circa 10 angajaţi, dar crede că businessul va rămâne unul de nişă, care o să se axeze pe loturi mici, din produse premium.

„Pentru mine, perseverenţa e cea mai importantă în business, eu fac treaba la fel nu sunt influenţat de ce se întâmplă în exterior. Ştiu că, dacă o să persist, o să-mi iasă şi continui pe drumul acesta“, a concluzionat Alex Pufan.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania