Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Familia Berendea a investit 140.000 de euro într-o platformă ce reuneşte clienţii cu firmele de curierat şi intermediază zeci de mii de colete lunar

04.10.2020, 13:00 Autor: Florentina Niţu

„Am accesat prima ediţie a programului Start-Up Nation în 2017, de unde am primit aproximativ 40.000 de euro“.

Cosmin Berendea, cu ex­pe­ri­enţă în domeniul bancar şi al tele­comu­ni­ca­ţiilor, dar şi în antrepre­noriatul off­line, a investit peste 140.000 de euro ală­­­­turi de soţia sa într-o platformă on­line, Woot, ce facilitează livrarea cole­te­­lor.

Practic, ei au făcut un agregator de servicii ale companiilor de curierat din România şi din Europa, iar potenţialii clienţi pot afla cel mai bun preţ al transportului prin introducerea datelor pentru colet, a destinaţiei acestuia şi a distanţei.

„Ideea acestui business mi-a venit în urmă cu mai mulţi ani, când mă aflam în Italia şi încercam să găsesc o soluţie rapidă pentru a trimite colete. Aveam nevoie de informaţii, să ştiu cât mă costă să trimit un colet, iar la momentul respectiv informaţia se afla greu. Trebuia să sun la fiecare companie şi să petrec nenumărate minute cu operatorul call center ca într-un final să îmi ofere un preţ. M-am gândit ca trebuie să existe o variantă mai simplă, mai uşoară şi mai rapidă“, spune Cosmin Berendea.

Astfel, el s-a gândit că trebuie să inventeze un serviciu sau să adapteze un model european care să răspundă la această nevoie. „Am văzut pe Google platforme care ofereau servicii similare şi am zis că trebuie să implementez în România, pentru că nici în România nu exista un astfel de serviciu.“

Businessul Woot a pornit în 2017, dar platforma este func­ţională de la finalul anului trecut. Antreprenorul spu­ne că a ales să se întoarcă aca­să din Italia, pen­tru că şi-a dorit să con­stru­iască ceva care să fie de folos oamenilor şi care să îl ajute şi pe el, privind totul ca pe un proiect iniţial.

„La un moment dat trebuie să te întorci acasă, simţi nevoia să te întorci la rădăcini. Am venit cu ideea asta în cap şi cred că a fost şi momentul potrivit să fac o afacere, pentru că piaţa curieratului este în continuă expansiune, iar cumpărăturile online au ajuns la un nivel ridicat. (...) Am accesat prima ediţie a programului Start-Up Nation în 2017, de unde am primit aproximativ 40.000 de euro, pe lângă care am venit cu un aport propriu de 100.000 de euro“, povesteşte Cosmin Berendea.

El afirmă că primii săi clienţi au fost prietenii, cunoştinţele şi relaţiile din mediul corporatist, iar primele companii pe care le-a adăugat pe platformă au fost Fan Courier şi Urgent Cargus. Coletele sunt livrate atât în România, cât şi în Europa, dar planurile antreprenorului sunt să şi importe colete din Europa. „Acum sunt listate pe platformă şase companii de curierat şi în două luni adăugăm încă şase.“

Clienţii Woot sunt preponderent businessuri de comerţ online, iar platforma colaborează cu firmele de curierat DPD, Fan Courier, Nemo Express, TCE, SameDay şi Stack Curier, potrivit datelor de pe site. Veniturile firmei sunt generate de comisioanele pe care le percep de la companiile de curierat. „Cu serviciile Woot, peste 100.000 de colete ajung anual în siguranţă la destinatar.“

„În pandemie, s-a triplat volumul coletelor trimise prin curier. Este o luptă şi o provocare în fiecare zi să fii antreprenor, dar este frumos. Ne dorim să construim, avem planuri mari cu această afacere. Vrem să revoluţionăm sectorul şi asta ne dă motivaţia să venim la muncă în fiecare zi. (...) Pregătim clienţilor business o platformă total nouă, ce o să ajute magazinele online şi clienţii“, a mai spus cofondatorul Woot.

El se aşteaptă în 2020 la o cifră de afaceri de 500.000 de euro, datorită faptului că procesează câteva zeci de mii de comenzi pe lună, iar anul viitor vrea să o dubleze, având în vedere că va lansa noi servicii. „Ne propunem ca Woot.ro să fie sinonim cu „curier“.“

„Am lucrat în telecomunicaţii, în domeniul bancar şi ca antreprenor offline, iar ce contează este să ştii să te porţi cu partenerii de afaceri şi clienţii, să le oferi feed-back constant, transparent şi să reinvesteşti. Un student poate începe şi dezvolta un business în România, dar experienţa din corporaţie e un plus, pentru că îţi structurezi mai bine munca“, a conchis el.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania