• Leu / EUR4.7340
  • Leu / GBP5.3251
  • Leu / USD4.2803
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Familia Constantinescu a transformat grădina bunicilor din satul Palanca, de lângă Ploieşti, într-o fermă care a generat în 2018 vânzări de 1 mil. lei

joi, 00:08 Autor: Florentina Niţu

♦ Nasul Roşu, brandul creat în 2016 de Alina şi Dan Constantinescu pentru a vinde legumele culese din ferma de lângă Ploieşti, s-a transformat în numai trei ani într-o platformă care adună zeci de alţi mici antreprenori români, în jur de 2.000 de produse, o afacere de la zero care a creat 11 locuri de muncă.

Afacerea Nasul Roşu a apărut în urmă cu trei ani, când Alina şi Dan Constan­tinescu, ambii cu joburi în Bucureşti, şi-au dorit să transforme pasiunea pentru grădinărit într-un business, încurajaţi şi de preocuparea permanentă de a le oferi copiilor lor alimente sănătoase.

„Am început această activitate dintr-o pasiune şi dintr-o necesitate în urmă cu mai bine de zece ani. Stăteam în mediul rural şi ne-am propus să folosim grădina. Dar, de la acea mică grădină de la început, în fiecare an am crescut, până când am început să producem prea mult pentru noi, familie şi prieteni şi ne-am gândit să ne facem un business să vedem dacă reuşim. În 2016 a fost primul pas în direcţia vânzării“, povesteşte Alina Constantinescu, cofondatoare a brandului Nasul Roşu.

Familia Constantinescu a creat brandul Nasul Roşu în 2016 având ca punct central grădina din satul Palanca, judeţul Prahova, care s-a transformat în numai trei ani într-o fermă de 2 hectare unde sunt cultivate în principal legume.

„Noi ne-am mutat în mediul rural mai mult dintr-o constrângere. Eu mi-am dorit mereu să locuiesc la casă, iar singurul loc unde puteam realiza acest lucru era acest teren al bunicilor mei din satul Palanca.

Ne-am mutat acolo pentru că atât era bugetul nostru, însă acea constrângere s-a transfor­mat în cel mai bun lucru care ni s-a în­tâmplat.“

Modelul de business cu care au pornit iniţial la drum, livrarea comenzilor la uşa clienţilor din Bucureşti, s-a modificat odată cu deschiderea unui magazin în zona Floreasca din Bucureşti. Alina şi Dan Constantinescu au decis ca magazinul să funcţioneze trei zile pe săptămână (joi, vineri şi sâmbătă), tocmai pentru a putea asigura produse proaspete din fermă.  Epiceria Nasul Roşu a strâns în online şi în magazinul propriu în jur de 2.000 de produse, cele mai multe de la alţi mici producători români. „Am ales să îi invităm pe oameni în căsuţa noastră. În martie 2018 am închiriat un spaţiu în Bucureşti, într-un loc pe care l-am găsit întâmplător. Am trecut atunci la o nouă etapă. În august anul acesta ne-am mutat într-un spaţiu mai mare, pe aceeaşi stradă. Magazinul este deschis în zilele de joi, vineri şi sâmbătă între orele 11:00 şi 19:00. În timpul săptămânii ne pregătim pentru acest sfârşit de săptă­mână“.

Alina Constantinescu spu­ne că în medie în jur de 100 de clienţi le calcă pragul într-o zi, iar valoarea unui bon mediu este de 150-170 de lei. Ea adaugă că oamenii îi caută pentru că vor să mânânce sănătos, să discute cu omul din spatele produselor şi mai ales pentru gustul produselor. Ea explică alegerea de a lista şi alte produse în magazin, dar şi pe platforma online: „Pentru a face un sendviş, pe lângă roşie ai nevoie şi de brânză, iar pe lângă brânză şi de carne.“

Producătorii sunt aleşi din apropierea Capitalei, ca să poată livra produsele proaspăt. În portofoliul Nasul Roşu se găsesc pe lângă produse româneşti şi branduri specifice Italiei.

„Vânzările noastre au ajuns la un milion de lei în 2018, însă niciodată cifrele nu au fost un obiectiv în sine pentru noi. Desigur că ne interesează să avem un business sustenabil, să putem plăti salariile, să ne putem plăti furnizorii la timp, dar ne interesează în primul rând ce spun consumatorii. Datele financiare sunt importante pentru mine pentru că ele ne permit rămânem în piaţă, însă toţi banii pe care i-am câştigat sunt în fermă, în dezvoltare şi în oameni“, a spus Alina Constantinescu.  Ea menţionează că vânzările sunt în creştere în acest an şi că îşi doresc o dublare faţă de anul trecut. „Suntem pe drumul cel bun“.


Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania