Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Guy Mandler şi Ştefan Heghes au pornit cu importul de produse smart, dar un proiect pentru festivalurile Untold şi Neversea le duce businessul la 7 mil. lei în 2019

09.12.2019, 00:08 Autor: Florentina Niţu

Smart Products I&D, companie deţinută de Guy Mandler şi Ştefan Heghes, importă şi distribuie produse smart, a dezvoltat mărci proprii de camere foto şi trotinete electrice, iar din 2016 a devenit partener de merchandising pentru festivalurile Untold şi Neversea.

Guy Mandler şi Ştefan Heghes au pornit businessul Smart Products I&D într-un garaj în anul 2014, din do­rinţa de a pune pe piaţa românească pro­duse inteligente, de la becuri smart, con­sole de jocuri, drone sau gadget-uri până la tro­ti­ne­te şi scutere electrice. După cinci ani de ac­ti­vi­tate, compania le va aduce în 2019 venituri de 7 mil. lei, mai mari de 2,5 ori decât în anul precedent.

„Smart Products I&D a pornit de la pre­mi­sa de a aduce în România produse care au în spa­te idei smart. Prima dată am adus o consolă de jocuri pentru copiii mici, apoi ne-au venit foar­te multe idei. Acum facem import şi distri­buţie atât către clientul final, cât şi vânzare angro către cei mai mari jucători din piaţa de comerţ online - eMag, PCgarage, Cel.ro sau Evomag“, povestesc fondatorii businessului.

Ei spun că au văzut potenţialul de dezvol­tare al afacerii încă de la început şi chiar din pri­mul an de activitate au făcut partene­ria­te cu clienţi corporate pentru produse personalizate pornind de la un anumit concept.

În prezent, compania face import şi distribuţie B2C prin intermediul magazinului online, cu desfacere atât în România, cât şi în America prin intermediul Amazon, dar şi vân­zare B2B în parteneriat cu jucători mari din piaţa comerţului online.

„În 2018 am avut o cifră de afaceri de 2,8 mi­lioane de lei, iar creşterea faţă de anul pre­cedent a fost de 27%. Ritmul mediu de creştere, de când am deschis firma, aproape s-a dublat de la an la an până în 2018. Procentul de creştere a cifrei de afaceri va fi şi mai mare anul acesta. 2019 a fost cel mai bun an al nostru de când am înfiinţat firma. Estimăm că vom încheia anul cu o cifră de afaceri de 7 mi­lioane de lei, adică de 2,5 ori mai mare decât în 2018.“

Cea mai mare parte din cifra de afaceri, adică 60%, este generată de partea B2B. Antreprenorii speră să menţină ritmul actual de creştere, iar ţinta lor pentru 2020 este de a ajunge la venituri de 10 milioane de lei.

În timp, reprezentanţii firmei au dez­voltat şi produse sub branduri proprii. Cererea pentru anumite nişe de produse i-a deter­minat să transforme produsele ge­nerice în branduri proprii, astfel că acum ei deţin brandul Widjit prin care co­mer­cializează accesorii pentru camere foto de acţiune şi DSRL şi brandul RYDE prin care produc trotinete şi scutere electrice. Produsele sunt făcute în China, după modelul românesc, conceput de antreprenori.

În viitorul apropiat, cei doi asocialţi îşi pro­pun să extindă gama de produse sub brand propriu şi chiar să creeze un nou brand în 2020, în domeniul articolelor tip veselă biodegra­da­bi­lă. „Dezvoltăm de curând un brand propriu în domeniul articolelor tip ve­selă biodegrada­bi­lă, pentru că este o direc­ti­vă europeană privind reducerea plasti­cu­lui şi în ideea de a aduce în piaţă produse la preţ accesibil.“

Printre clienţii Smart Products I&D de pe piaţa locală sunt companii, agenţii de publicitate sau branding, firme mijlocii şi mari care dezvoltă produse personalizate. „Preţul este adaptat în mod personalizat pentru fiecare client în parte. Şi aceste servicii se împart în diferite scenarii.“

„De patru ani acţionăm ca partener merchandising la festivalurile Untold şi Neversea. Ne ocupăm de logistica şi vânzarea mărcii lor, dezvoltând împreună Untold.shop şi magazinele din cadrul festivalului. Lucrăm direct cu fabrici, şi ne ocupă şi de design-ul produselor. Firma noastră este acţionar într-o firmă de origine chineză de comerţ, cu licenţă de export, aşadar avem acces direct la o mulţime de furnizori din diferite industrii şi putem identifica preţul cel mai bun“.

Pentru Untold, spre exemplu, portofoliul de produse din 2019 a cuprins peste 50 de articole diferite, iar pentru o parte dintre ele producţia se realizează cu fabrici din România.

„Parteneriatul cu organizatorii de festivaluri este unul cheie în dezvoltarea noastră ca firmă şi în acest sens, avem planuri mari pentru un viitor cât mai bun şi mai profitabil pentru ambele părţi.

În paralel ne dorim să dezvoltăm relaţii cu clienţi din afara României pentru a produce direct pentru ei prin firma noastră din China“.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania