Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Katerini, un brand de accesorii fondat acum nouă ani de Ecaterina Colasîz, a încheiat parteneriate cu magazine din Italia şi Israel: „Vreau să măresc reţeaua de parteneri“

07.03.2023, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Katerini şi-a mutat atelierul în 2022, iar investiţia necesară a fost de circa 30.000-40.000 de euro Anul trecut, compania a trecut de 100.000 de euro cifră de afaceri, iar anul acesta Ecaterina se aşteaptă la o dezvoltare şi mai mare pentru că vrea să investească în marketing digital.

Povestea brandului de accesorii şi bijuterii pentru femei Katerini a început să se scrie într-o perioadă în care abundenţa businessurilor de acest tip nu era atât de mare ca astăzi. Era anul 2014 când Ecaterina Colasîz, originară din Constanţa, îşi exploata creativitatea şi testa piaţa din Bucureşti cu primele ei accesorii. Brandul Katerini, de inspiraţie grecească, aşa cum sunt şi originile fondatoarei, nu se concentrează pe materiale preţioase, ci pe inovaţia în a transforma materiale simple, precum PET, în adevărate bijuterii, aşa cum a învăţat să facă în atelierul de decoraţiuni al mătuşii ei. „Am făcut styling pentru alte branduri înainte de a avea propria afacere. Am terminat Litere, am profesat puţin ca traducător, apoi am venit în Bucureşti, am devenit asistent stilist şi am experimentat mult. Asta mi-a hrănit foarte mult apetitul“, a povestit Ecaterina Colasîz la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Piesa de referinţă din portofoliul Katerini este coroana cu spice, adaugă ea.

În linii mari, businessul are două segmente principale – unul este cel de accesorizare a ţinutelor de ocazie şi a mireselor, iar celălalt se referă la perioada cadourilor, în care se vând în special broşe sau cercei.

„Suntem patru fete în atelierul pe care îl avem într-o clădire interbelică din zona Victoriei din Bucureşti. Cea mai mică dintre noi are 25 de ani, iar cea mai în vârstă are 64.“

Katerini şi-a mutat atelierul în 2022, iar investiţia necesară a fost de circa 30.000-40.000 de euro. Anul trecut, compania a trecut de 100.000 de euro cifră de afaceri, iar anul acesta Ecaterina se aşteaptă la o dezvoltare şi mai mare pentru că vrea să investească în marketing digital.

„Vreau să măresc reţeaua de magazine partenere în care vindem produsele noastre. Acum suntem în magazine din Bucureşti, Constanţa, Braşov, Iaşi şi încerc să găsesc o colaborare şi în Cluj. Avem de asemenea parteneriate în Italia, la Bari şi Milano, dar şi în Israel, la Nazareth. Îmi place de asemenea să merg la târguri de antreprenori precum Mezanin Market şi Dichisar. Acolo pot vedea ce produse le atrag atenţia clientelor.“

Katerini nu se concentrează pe materiale preţioase, iar în 2020, de exemplu, a pus pe piaţă prima colecţie din plastic reciclat, material pe care Ecaterina Colasîz îl ia de la un centru de reciclare care îi furnizează PET-uri. Un astfel de accesoriu costă cam 120 de lei. În general însă, media de preţ este 250 lei. Cel mai ieftin produs este 95 de lei şi cel mai scump – 650 de lei, în funcţie de complexitatea modelului ales.

„Procesul de lucru începe de la concept, facem şedinţe de creaţie şi design şi încercăm tehnici noi. Când produsele sunt gata, urmează strategia pentru fiecare colecţie şi o serie de şedinţe foto pentru direcţia pieselor. Mai apoi, lansăm produsele în online şi în showroomul din Bucureşti, pentru ca ulterior să plece şi în locaţiile partenere. Purtătoarea Katerini este femeia sinceră cu ea şi cu ceilalţi, care îşi doreşte să fie remarcată şi care nu încetează să îşi redescopere feminitatea“, spune Ecaterina Colasîz.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania