• Leu / EUR4.9457
  • Leu / GBP5.7258
  • Leu / USD4.6715
Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Luca Ştefan şi prietena lui au investit 40.000 de euro în Glamount, un glamping din judeţul Neamţ, care a primit în mai puţin de un an circa 300 de turişti

23.06.2022, 00:07 Autor: Alexandra Matei

♦ Cortul are dotările unui hotel – de la smart TV, aer condiţionat, consumabile şi cosmetice hoteliere, până la un ciubăr, lemne, un grătar, un minibar cu răcoritoare şi cafea ♦ Cortul poate primi, momentan, doi adulţi şi un copil, iar preţul pentru o noapte de cazare este 600 de lei în cursul săptămânii, respectiv 650 de lei în weekend.

Luca Ştefan a dezvoltat, alături de prietena lui, un business în zona de turism şi a pornit cu un cort tip glamping în judeţul Neamţ, în apropierea Ceahlăului. Glamount, proiectul creat de cei doi tineri, a început în urmă cu un an şi a necesitat o investiţie de aproximativ 40.000 de euro, iar până astăzi cortul a primit 300 de turişti. „Ideea a pornit dintr-un simplu weekend în care am vrut să mergem într-o cazare diferită şi nu găseam disponibilitate. Având deja acel teren şi susţinerea familiei, am dat drumul la treabă. Am deschis anul trecut, în vară, la începutul lunii iulie. De atunci, am avut 300 de clienţi. Investiţia, cu tot cu amenajarea terenului, racordarea la utilităţi, realizarea platformei şi centrala s-a ridicat la aproximativ 40.000 de euro din surse proprii. Glampingul este în judeţul Neamţ, ne aflăm la 30 de kilometri de staţiunea Durău şi la 70 de kilometri de Vatra Dornei”, a spus Luca Ştefan, unul dintre cei doi fondatori ai Glamount. 

Cortul are dotările unui hotel – de la smart TV, aer condiţionat, consumabile şi cosmetice hoteliere, până la un ciubăr, lemne, un grătar, un minibar cu răcoritoare şi cafea, toate incluse în preţ.

Cele mai bune luni de anul trecut, din perspectiva numărului de clienţi, spune antrerenorul, au fost august şi septembrie. Din octombire, însă, cererile de cazare au scăzut la 50-60%, precizează el.

Anul trecut, când Luca Ştefan şi prietena lui au deschis glampingul, nu erau foarte multe unităţi de cazare de genul acesta, cu atât mai puţin în Moldova.

Totuşi, cei doi au crezut în acest concept şi au decis să intre pe această nişă a turismului cu Glamount, chiar şi în ciuda unei infrastructuri precare de transport, care nu dă posibilitatea dezvoltării turismului în zona Moldovei.

„Am văzut o oportunitate în direcţia aceasta, chiar dacă turismul în Moldova nu este foarte dezvoltat. O cazare de genul acesta poate contribui la promovarea lui. Sunt zone cu potenţial care ar putea fi exploatate mai mult în turism, dar lipsa unor autostrăzi din sud şi din vest nu e un factor pozitiv”, a detaliat acesta.

Cei mai mulţi turişti care au călcat pragul cortului Glamount au fost din zona Moldovei, însă, precizează cofondatorul, au fost şi câţiva turişti străini.

Majoritatea clienţilor sunt cupluri tinere, care caută intimitate şi linişte şi care îşi doresc să scape de gălăgia oraşului.

Cortul poate primi, momentan, doi adulţi şi un copil, iar preţul pentru o noapte de cazare este 600 de lei în cursul săptămânii, respectiv 650 de lei în weekend.

Pentru anul acesta, cei doi fondatori nu au planuri de extindere, întrucât îşi doresc să amortizeze investiţia în primul cort şi să vadă ce rezultate are businessul după un an întreg de funcţionare.

„Vrem un an complet, fără restricţii, să vedem comportamentul real al turiştilor. De la anul, vrem să mai facem unul sau două corturi. Terenul mai permite realizarea a câtorva corturi de aceste dimensiuni.”

În trei ani de zile, Luca Ştefan speră ca Glamount să aibă o capacitate mai mare de cazare şi, poate, şi servicii integrate pentru turişti, precum plimbările cu ATV-ul.

Zona Moldovei, de asemenea, este recunoscută pentru mănăstiri, pentru traseul de pe Ceahlău, pentru Vatra Dornei sau Lacul Roşu.

Antreprenorul s-a născut acolo şi poate afirma că, de-a lungul timpului, latura turistică s-a dezvoltat, chiar şi cu paşi mai mici.

„Le recomand cu căldură oamenilor să vină în Moldova. E o zonă liniştită. Sunt două cuvinte care ar defini glampingul: linişte şi intimitate”, a mai adăugat el.

Diferenţa dintre camping şi glamping, subliniază acesta, vine de la termenul „glamorous camping”, care înseamnă un camping de lux cu dotările unui hotel. 

Cea mai mare provocare pe care cei doi fondatori au întâmpinat-o până acum a fost cea legată de costuri. Luca Ştefan susţine că bugetul a fost dublu în cele din urmă, ceea ce l-a făcut să înţeleagă că atunci când dezvolţi un business trebuie să înmulţeşti cu doi orice cheltuială, pentru a vedea bugetul real.

Cortul a fost comandat din China, mai spune el, iar utilarea lui a fost realizată cu tot felul de furnizori şi magazine de profil. Pentru platforma din lemn, cei doi fondatori au reuşit să procure materie primă local.

Cei doi antreprenori şi-au păstrat joburile pe care le aveau înainte de a deschide businessul, iar gestionarea cazărilor o fac în paralel, cu ajutorul şi susţinerea familiei.

Luca Ştefan este de profesie inginer în industria constructoare de maşini, însă spune că ar lua-o oricând de la capăt cu un alt proiect în antreprenoriat. „Aş investi într-un proiect similar, poate într-o altă zonă a României”, a conchis el.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone