Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Mădălina Tătaru, o tânără care a început un proiect caligrafic acum doi ani, s-a extins în zona cadourilor de Crăciun şi vrea să atragă mai mulţi clienţi pe zona de evenimente

15.12.2020, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Firul cuvintelor, proiectul Mădălinei Tătaru, a avut şi clienţi din rândul brandurilor precum Skechers şi L’Occitane.

Mădălina Tătaru şi-a desco­pe­rit pasiunea pentru cali­grafie în urmă cu aproxi­ma­tiv doi ani, scriind me­saje pentru prietenii ei. S-a inspirat din tutorialele de pe YouTube, din imagini de pe Pinterest şi, treptat, pasiunea ei a luat forma unui startup. Ulterior, s-a perfecţionat în cadrul unui curs de formare de circa două luni.

„Firul cuvintelor este un proiect pe care l-am înfiinţat în urmă cu aproximativ doi ani, din dorinţa de a scrie pe o foaie de hârtie, pen­tru că totul era foarte digitalizat. Fac cali­gra­fie, cadouri handmade, iar acum, de exem­plu, este perioada globurilor, a cado­uri­lor de sărbători, aşa că de mai bine de o lună cu asta mă ocup. Oamenii caută astfel de ca­douri, sunt foarte apreciate, pentru că sunt personalizate“, a povestit Mădălina Tătaru la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Cele mai căutate, încă de la început, au fost tablourile caligrafice, pentru că permit scri­e­rea unui text mai scurt sau mai amplu, dar şi pentru că pot fi integrate ca obiecte de decor. Sunt urmate îndeaproape de scrisorile cali­gr­afice. „La început, era un business foarte mic despre care ştiam eu şi prietenii mei, iar comenzile veneau de la prieteni. Apoi lumea a început să afle, am început să primesc comenzi de la oameni pe care nu-i cunoşteam, aşa că am deciss să investesc, să-mi iau materiale“, spune Mădălina Tătaru.

Acum, majoritatea furnizorilor ei sunt locali, însă comandă produse şi de pe site-uri internaţionale. Pentru o scrisoare, preţul începe de la 90 de lei şi poate ajunge la 120 de lei dacă se doreşte un anumit tip de împachetare sau o cutie de lemn în care să fie livrat mesajul. Pentru mesajele mai lungi, Mădălina Tătaru poate să lucreze chiar şi două ore şi spune că activitatea ei implică multă migală şi atenţie la detalii.

„Am primit comenzi de cadouri între parteneri de cuplu, între fraţi, surori, de la mame pentru fiice sau invers. Am avut, de asemenea, şi colaborări cu unele branduri, pe proiecte şi evenimente specifice. Şi acum, în perioada Crăciunului, am avut o colaborare pentru globuri de Crăciun cu brandul Skechers. Am mai lucrat cu L’Occitane (brand de produse cosmetice - n. red.), pentru lansarea unui produs într-un magazin al lor.“

În scrierea mesajelor şi în crearea cadourilor, Mădălina Tătaru se inspiră în continuare de pe internet, dar şi de la clienţii care îi trimit comenzile lor. Momentan, toate cererile vin prin intermediul social media, dar tânăra se gândeşte şi la lansarea unui site dedicat. Iar acesta nu este singurul plan.

„Tind spre a-mi rezerva un spaţiu al meu în viitor. Mi-ar plăcea să continui să colaborez cu branduri, mai ales cele din zona de beauty, şi îmi doresc să mă axez pe zona de evenimente, petreceri, nunţi.“

La un moment dat, se gândeşte să-şi formeze şi o echipă de angajaţi, dar până atunci vrea să continue trendul ascendent al businessului, care a marcat până acum o dublare a cifrei de afaceri de la un an la altul.

Pentru o scrisoare, preţul începe de la 90 de lei şi poate ajunge la 120 de lei dacă se doreşte un anumit tip de împachetare sau o cutie de lemn în care să fie livrat mesajul.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania