„Într-o zi produc 30-40 de lumânări pentru evenimente. Ca mic antreprenor sunt multe probleme de gestionat, dar sunt mândră că am răzbit în perioada stării de urgenţă“.
Magia Lumânărilor s-a născut la Rădăuţi în urmă cu şase ani şi jumătate, din dorinţa Mihaelei Ciobanu de a fi independentă şi de a avea propriul business, iar ideea de a produce lumânări decorative şi pentru evenimente i-a venit soţului său. Până în prezent a realizat mii de lumânări şi în 2019 a obţinut o cifră de afaceri de 50.000 de lei.
„Soţul meu era antreprenor şi s-a gândit la acest business. Am început cu un kit de producţie de lumânări pentru începători şi într-o lună ştiam că aşa se face Magia Lumânărilor. (...) La început am investit 10.000 de euro, a fost destul de greu, iar investiţiile în afacere nu se opresc niciodată, trebuie mereu să te adaptezi“, povesteşte Mihaela Ciobanu, care deţine Magia Lumânărilor II (întreprindere individuală).
Ea îşi aminteşte că din investiţia iniţială şi-a cumpărat matriţe din silicon, o plită electrică şi oale cu termostat, iar acum îşi doreşte să achiziţioneze un cazan mai mare pentru topirea materiei prime, adusă din Europa de importatori din România. Cea mai mare provocare a fost căutarea furnizorilor de materie primă de calitate, a aditivilor, a coloranţilor, a parfumurilor şi apoi diversificarea tehnicilor.
Lumânările sunt realizate artizanal, prin turnare, fără utilaje, iar durata realizării lor este mai mare şi produsele sunt fabricate în serii mici. La început, antreprenoarea a făcut doar lumânări decorative, apoi a a produs şi lumânări de botez şi de nuntă.
„Primii clienţi ne-au dat foarte mult curaj. Era în luna decembrie şi am luat o sacoşă cu câteva lumânări şi m-am dus la cunoscuţi, iar ei au fost primii mei clienţi şi mi-au dat şi contacte de la alte cunoştinţe. (...) Am avut experienţa unui magazin fizic, dar fără online nu ţineam businessul pe picioare“.
Mihaela Ciobanu adaugă că are clienţi din aproape toată ţara, iar în luna martie s-a simţit cel mai tare o scădere a comenzilor sau amânarea lor, în contextul opririi evenimentelor din cauza pandemiei de COVID-19, însă acum lucrurile au revenit la ritmul normal de lucru.
„Lucrez singură de acasă cu copiii, iar de multe ori depăşesc 8-10 ore de producţie. Am în plan în viitor să creez o echipă. Într-o zi produc 30-40 de lumânări pentru evenimente, iar decorative pot produce mai multe“.
Preponderent, produsele sunt vândute prin colaborări, prin organizatori de evenimente. Preţul depinde de lumânare, dacă este decorată pentru botez, costă între 80 şi 200 de lei.
„Eu dau lumânarea simplă, ei se ocupă de decor, pun în practică ideile lor.“
Cifra de afaceri a companiei creşte de la an la an, susţine Mihaela Ciobanu, adăugând că anul trecut businessul a atins pragul de 50.000 de lei. Ea menţionează că în 3-5 ani i-ar plăcea să poată produce pe stoc, astfel încât să răspundă rapid la nevoile clienţilor. „Ca mic antreprenor este provocator în România în 2020, avem multe probleme de gestionat, dar sunt mândră că am răzbit în perioada stării de urgenţă. Eu cred că oricine are o idee trebuie să se ţina de ea, să ştie unde să caute clienţi şi să îşi aprecieze munca“.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE