• Leu / EUR4.9024
  • Leu / GBP5.4966
  • Leu / USD4.4632
Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Niculae Mavrichi a înfiinţat un mic business cu sucuri naturale după mai mulţi ani în care a lucrat în domeniul ospitalităţii

02.12.2022, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

♦ Businessul FreshOnline a avut anul trecut venituri de 68.000 lei, iar pentru anul acesta estimează venituri de peste 88.000 lei.

Niculae Mavrichi a înfiinţat un mic business numit FreshOnline în Bucureşti, prin care produce sucuri naturale, iar anul acesta aşteaptă venituri de 88.000 lei. Povestea businessului a început încă din 2017, când Niculae Mavrichi şi-a dorit să le ofere oamenilor sucuri naturale, însă primul pas pe care l-a făcut a fost să îşi înregistreze numele brandului, însă businessul a pornit doi ani mai târziu.

„Am înregistrat numele FreshOnline şi mă duceam din trei în trei luni ca să nu îmi ia cineva numele. Am reverzat numele timp de doi ani, până am simţit că sunt pregătit pentru a începe acest business. M-am axat mai mult pe online în prima fază, după ce am prospectat piaţa”, spune Niculae Mavrichi.

El a lucrat timp de mai mulţi ani în domeniul ospitalităţii pe diferite poziţii de la personal curăţenie până la supervizor, însă dorinţa sa de a le oferi oamenilor sucuri naturale l-a determinat să pornească un astfel de business.

„De când eram mic, îmi plăcea să consum produse naturale şi îmi dădeau energie sucurile din fructe. Apoi am început să cumpăr de la un magazin sucuri naturale, însă creştea termenul de valabilitate, fără să menţioneze că folosesc conservanţi. Mi-am dat seama că pot să fac eu sucuri naturale”, precizează el.

Antreprenorul spune că este mult mai dificil să fii antreprenor decât angajat, poziţie care îţi asigură un venit stabil lunar, însă satisfacţia este cu totul diferită. FreshOnline are prezenţă atât în mediul online, de unde oamenii pot comanda sucuri, cât şi în cadrul unui hotel de pe litoral.

Businessul are o sezonalitate, pe perioada verii, sucurile fiind mult mai cerute decât în restul anului.

Ridicarea restricţiilor şi dorinţa oamenilor de a ieşi şi a călători s-a resimţit şi pentru micul business, care vara aceasta a vândut 12.000 de litri de freshuri şi limonade, dublu faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Pe întreg anul, businessul va ajunge la circa 20.000 de litri vânduţi.

„Ultimii doi ani au fost foarte dificili, am avut pierderi şi am fost nevoit să vând un imobil pentru a acoperi acele pierderi. Acest business e parte din mine şi nu pot să renunţ, doresc să ajungă la cât mai multe persoane sucurile naturale, fără conversanţi, fără zahăr adăugat.”

Niculae Mavrichi spune că a încercat să îşi listeze produsele în reţelele de supermarket, dar fiind produse cu un termen de valabilitate de doar 1-2 zile, ar fi însemnat pierderi foarte mari, pe care nu ar fi putut să le suporte.

Capacitatea de producţie se ridică la 170 de litri pe zi, însă depinde foarte mult de cererea care există. Sucurile sunt produse în funcţie de comenzile care apar. Antreprenorul lucrează la 14 produse noi pe care le va lansa în perioada următoare, însă nu are pentru moment planuri de dezvoltare, perioada plină de incertitudini îl determină să stea în expectativă.

 


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone