• Leu / EUR4.8079
  • Leu / GBP5.7552
  • Leu / USD4.4355
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ovidiu Mărginean a dus businessul Tarta Ta la vânzări de 60.000 de euro în 2019 şi vizează extinderea în Capitală sau în Cluj

29.01.2020, 00:08 Autor: Georgiana Mihalache

„Antreprenoriatul este o artă, trebuie să cânţi la multe instrumente în acelaşi timp.“  

Antreprenorul Ovidiu Mărgi­nean, care a lucrat în tele­vi­ziune şi film, a lăsat domeniul ar­tistic pentru propriul busi­ness – Tarta Ta, o patiserie deschisă în a doua jumătate a anului 2018 în Bucureşti, unde clienţii pot găsi circa 20 de sortimente diferite de tartă inspirate din mai multe zone din lume. Investiţia iniţială în afacere a fost de 100.000 de euro, dintre care 30.000 de euro au venit prin programul Start-Up Nation.

„Businessul a pornit de la o vizită cu fami­lia în Montreal. Am văzut la un moment dat pe autostradă o microfermă unde se vând tarte cu măr şi de acolo mi-a rămas în minte ideea. Apoi am aflat de programul Start Up Nation şi am pornit businessul în 2017 după ce am aplicat pentru fonduri nerambursa­bile“, a povestit Ovidiu Mărginean.

În 2019, primul an complet de funcţio­nare, Tarta Ta a ajuns la o cifră de afaceri de 60.000 de euro. Spaţiul unde func­ţio­nează patiseria, în zona Timpuri Noi din Bucureşti, are o suprafaţă de 40 mp. Aici lu­crează şi cei patru angajaţi ai firmei. Un spe­cific pe care a mizat antreprenorul a fost ace­la de a găti la vedere, astfel că oamenii care ajung la Tarta Ta văd în timp real când li se pregăteşte comanda.

„Tarta Ta înseamnă câţiva angajaţi de cali­tate, este grea căutarea personalului, pentru că noi gătim la vedere, este un coe­fi­cient de stres mai mare. Cea mai importantă pro­blemă este cea cu forţa de muncă“, a mai spus Ovidiu Mărginean.

El spune că a vrut ca spaţiul să le permită clien­ţilor care nu vor să ia la pachet tartele să poată rămâne să savureze produsele, iar zona în care este amplasat busi­nessul are câteva clădiri de birouri.

„Au început să vină şi corpo­ratiştii, este genul de public ancorat mult în online, iar noi am început să avem şi promovare. Am vrut să creştem natural, organic, ca produsele“, a mai explicat Ovidiu Mărginean.

El spune că nu foloseşte aluat congelat pentru produse, ceea ce înseamnă mai multă muncă, însă şi produsul este mai apreciat. Printre cele mai căutate tarte se numără cele cu măr şi cu dovleac, dar şi sărăţelele.

„Conceptul este cel mai important dintr-o afacere. Tradiţional înseamnă că produsele vin şi din alte spaţii, dar nu la nivel industrial, ci făcut de casă“, a mai spus Ovidiu Mărginean.

Ingredientele vin de obicei de la fermele mi­cilor producători locali din Teleorman sau Vâlcea.

Antreprenorul a mai pre­ci­zat că tarta încă nu este un pro­dus foarte răspândit în rân­dul clienţilor români, însă stilul de viaţă agitat îi determină pe aceş­tia să fie mai atenţi la ce mănâncă.

„Tarta are legătură şi cu stilul de viaţă, acum foarte mulţi lucrează la birouri, nu mai vor să mănânce gluten, pâine. Tarta are avantajul că poate fi luată şi la birou, este săţioasă şi este destul de compactă, are relativ puţin aluat, umplutura este cea de care îşi va aminti clientul“, a mai spus Ovidiu Mărginean.

De aici vine şi următorul pas în business – extin­derea, pe care antrerprenorul o esti­mea­ză pentru anul 2021. Oraşele de pe listă sunt Bucureştiul şi Cluj-Napoca.

„Planurile pentru 2020 sunt să mai aducem produse noi, am observat că publicul doreşte schimbare, dar sunt şi produsele clasice pe care trebuie să le păstrezi. Idealul ar fi încă o locaţie. Produsul nostru ar merge şi în zona de centru a Bucureştiului unde vin mulţi străini care ştiu ce înseamnă o tartă. Şi la Cluj mă gândesc, este un oraş unde ar merge şi mai bine produsele noastre“, a mai adăugat Ovidiu Mărginean.

În ceea ce priveşte actualul spaţiu, busines­sul este dependent de vreme, atunci când este soare fiind un flux mai mare de clienţi.

„Cred că am învăţat din antreprenoriat că mai uşor ajungi pe Lună decât să schimbi un om, vorbesc de relaţia cu angajaţii, cu furnizorii. E greu să te lupţi cu mentalităţile“, a concluzionat Ovidiu Mărginean.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania