Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Paul Stencoane a investit 10.000 de euro în afacerea Unii cu Duba în 2018, iar de câteva săptămâni face mutări între adrese fără a avea contact direct cu clienţii

03.04.2020, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

„În unele săptămâni avem câte trei-cinci mutări, în altele două-trei.“

Paul Stencoane a fondat, în 2018, businessul specializat în servicii de mutare Unii cu Duba. Pentru a se adapta la noile condiţii im­puse de criza coronavirus, el a conceput un serviciu care nu presupune nicio interacţiune directă între echipa responsabilă de mutare şi client.

„Am introdus o evaluare online, care se face prin intermediul unei platforme. Practic, cerem un inventar complet al obiectelor care trebuie mutate, stabilim detaliile despre cum se face accesul la adrese, produsele sunt etichetate corespunzător şi ţinem legătura cu clientul prin telefon dacă în timpul mutării trebuie să lămurim ceva. Clientul are posibili­tatea de a alege dacă doar descărcăm bunurile la noua adresă sau dacă le şi aşezăm la locul lor, după indicaţii“, a povestit Paul Stencoane la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Solicitările pentru servicii de mutare sunt totuşi, în această perioadă, mai reduse decât de obicei. Există însă şi cazuri în care clienţii nu mai pot amâna mutarea, aşa că aleg să apeleze la Unii cu Duba.

„Noi le recomandăm ca, dacă pot amâna mutarea, să o facă. Avem printre clienţi, în egală măsură, companii şi persoane fizice, însă acum, cele mai multe solicitări sunt de la persoane fizice“, mai spune Paul Stencoane.

Businessul Unii cu Duba a apărut după ce, în decurs de zece ani, antreprenorul a fost nevoit el însuşi să se mute de mai multe ori şi şi-a dat seama că acesta este un proces solicitant. A creat astfel un business care să-i ajute pe cei care trebuie să-şi mute domiciliul sau sediul, pentru a le simplifica munca.

„Furnizăm servicii complete sau perso­nali­zate. Cele complete înseamnă că ne ocu­păm de ambalarea bunurilor, manipulare, trans­port şi aşezarea obiectelor la noua locu­in­ţă sau în noul sediu. Pachetul personalizat pre­supune să decidem împreună cu clientul de ce etape ne ocupăm noi.“

La un proces de mutare, participă o echi­pă formată din două până la zece per­soane, în funcţie de complexitate. Unii cu Duba numără patru vehicule, la care se adau­gă, la nevoie, maşini ale partenerilor. Pentru a fonda acest business, Paul Stencoane, cu ex­pe­rienţă anterioară în domeniul comuni­că­rii şi cu studii în Administraţie şi Afaceri, a in­vestit 10.000 de euro în mijloace de trans­port, echipamente profesionale de mutare şi pro­movare. În 2019, a avut o cifră de afaceri de 15.000 de euro şi un profit de 3.200 de euro. Prima parte a anului 2019 a fost însă de recuperare a investiţiei, afacerea începând să funcţioneze în decembrie 2018. „Sezonul de mutări este atunci când e vre­mea bună afară, din primăvară spre vară, mai puţin luna de concedii, apoi o mică pe­rioa­dă de toamnă. În unele săptămâni avem câte trei-cinci mutări, în altele două-trei. Sunt mu­tări care pot să dureze şi două zile conse­cutive. Am partici­pat şi la mutări în afara Capitalei.“

În afară de persoanele fizice şi de firme care îşi mută sediul, printre clienţii busines­su­lui Unii cu Duba se mai numără companii din domenii precum producţia de mobilier, agen­ţii de publicitate, organizare de eveni­men­te, care ex­ter­nalizează mutarea diverselor echipa­men­te, obiecte voluminoase sau grele ori decoruri.

„Firmele au nevoie de planificare atentă pentru că o mutare completă implică numeroase aspecte logistice care trebuie luate în considerare. Procesul trebuie bine organizat deoarece implică întreruperea activităţii companiei total sau parţial pe durata mutării, iar acest timp trebuie minimizat pentru a nu exista pierderi“, explică Paul Stencoane.

Preţurile sunt calculate în funcţie de mai mulţi factori, precum cantităţile exacte, tipul bunurilor care trebuie mutate, condiţiile de manipulare, necesarul de autoutilitare, materialele de împachetare, personalul şi echipamentele pentru manipulare, ce materiale de protecţie trebuie folosite pentru pardoseală.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania