Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Petra Boantă, fost librar în Oradea, a creat un dicţionar al emoţiilor pentru copii şi pasul următor a fost un business de la zero în zona educaţiei şi dezvoltării personale

20.08.2020, 00:08 Autor: Alexandra Matei

La 26 de ani, Petra Boantă din Oradea a strâns în „bagaj“ experienţa unei burse de studiu în străinătate, un job de librar în oraşul natal, o carte pentru oamenii de vânzări (Cum să vinzi bocanci în timpul verii) şi un proiect de la zero în zona de educaţie şi dezvoltare personală pentru copii.

„Totul a început de la a scrie un dicţionar de emoţii pe înţele­sul copiilor. Am fost inspi­ra­tă de jobul pe care l-am avut înainte de a porni afacerea. Eram înconjurată de materiale bazate pe emoţii, dar nu exista niciun dicţionar care să le explice copiilor ce înseamnă fiecare emoţie în parte“, povesteşte Petra Boantă, absol­ven­tă a Facul­tă­ţii de Litere din Oradea şi fon­datoare a proiec­tu­lui de educaţie Mama lui Emoţionel.

Pornit cu un dicţionar al emoţiilor, pro­iec­tul tinerei a strâns în jurul lui în­treaga fa­milie, iar acum firma care de­ţine brandul Mama lui Emo­ţionel produce jocuri edu­ca­tive pentru copii, păpuşi lu­crate ma­nual, dar oferă şi cursuri de dezvoltare perso­na­lă. În 2019, la un an de la scrierea dicţio­narului de emoţii, Petra Boantă a realizat un nou pro­iect intitulat „Emoţionel 2: kit de supravieţuire în călătoriile cu maşina“. În prezent, Mama lui Emoţionel are în portofoliu trei cărţi dedicate atât copiilor, cât şi părinţilor, cea de-a treia ieşind chiar anul acesta din tipar, sub numele de „Emoţionel 3: setul meu cu reguli de bune maniere“.

„În plină pandemie am deschis această firmă, neştiind că nu vom putea sta faţă în faţă cu copiii. Anul 2020 este, cu siguranţă, un an pe care nu îl vom uita niciodată“.

Până în prezent, s-au vândut circa 1.000 de exemplare ale dicţionarului de emoţii, spune Petra Boantă, prima dată fiind scos la vânzare în calupuri de câte 300 de exemplare, iar apoi, pentru că vânzările mergeau într-o direcţie bună, în calupuri de 500 de exemplare. „Este un produs care trage după sine întreaga firmă. De asemenea, la târgurile Gaudeams a fost în topul vânzărilor şi asta m-a ambiţionat şi mai tare să merg mai departe“.

Produsele sub brandul Emoţionel sunt prezente în mediul online, dar şi fizic, în Oradea, oraşul natal al antreprenoarei.

Produsul cel mai bine vândut este Emoţionel 1: dicţionarul de emoţii, urmat de mascota Emoţionel, realizată 100% manual de mama Petrei, produse pentru care clienţii plătesc 50, respectiv 150 de lei.

Celelalte cărţi, Emoţionel 2 şi 3 costă 42 de lei, iar varianta în miniatură a mascotei costă 60 de lei. Printre altele, clienţii pot opta pentru tricouri, creioane, păpuşi, seturi cu emoţii sau chiar abonamente online cu materiale educative, preţurile pornind de la 15 lei şi ajungând la 250 de lei.

După terminarea studiilor, Petra Boantă a lucrat la Librăria Humanitas din Oardea, unde şi-a dezvoltat abilităţile în vânzări, iar apoi, a scris o carte bazată pe experienţele trăite în cadrul librăriei, intitulată „Cum să vinzi bocanci în timpul verii“. În prezent, ea ţine un curs de dezvoltare personală la o şcoală de modeling pentru copii din Oradea, dar are şi cursuri online pentru copii cu vârsta cuprinsă între patru şi zece ani.

Până la începutul lui 2021, antreprenoarea îşi propune să publice o nouă carte dedicată femeilor, care va cuprinde 101 interviuri cu mame şi se va numi „101 însemnări ale mămicilor fantastice“.

Pentru Petra Boantă, antreprenoriatul este o adevărată provocare, prin care ai oportunitatea de a fi propriul tău şef şi de a face „exact ceea ce îţi dictează inima“.

 

ZF ÅŸi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

â–º Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiÅ£ie, curaj ÅŸi determinare. PoveÅŸtile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF ÅŸi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

â–º ÃŽn România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi ÅŸi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaÅ£i, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania