Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Petruţa Ţuligă a creat în urmă cu doi ani Parentool, o aplicaţie mobilă dedicată părinţilor, folosită deja de 10.000 de oameni

01.04.2024, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

În 2023, cifra de afaceri generată de Parentool a fost de aproape 80.000 de lei după primul an complet de activitate  Sunt 50 de specialişti din 17 domenii diferite pe platformă pe care părinţii îi pot accesa, înainte de a ajunge la un cabinet în cazul unei probleme de sănătate, de exemplu.

Pasionată de dinamica părinte-copil, Petruţa Ţuligă a decis să facă un pas înspre lumea businessului şi să creeze o aplicaţie pentru părinţi care să-i ajute să primească informaţii de la specialişti cu privire la întrebările lor. Astfel a luat naştere Parentool în urmă cu aproape doi ani, în 2022, în cadrul căreia activează 50 de specialişti din 17 domenii diferite, de la dermatologi la pediatri şi psihologi.

Cu economii de circa 6.000 de lei, antreprenoarea a pus pe picioare platforma, care numără astăzi 10.400 de descărcări. În 2023, primul an complet de activitate, Parentool a generat 80.000 de lei cifră de afaceri. 

„Parentool este o aplicaţie mobilă dedicată părinţilor, în special la primul copil, unde ei pot să găsească răspunsurile de care au nevoie pentru creşterea copiilor într-un mediu cu informaţie de încredere, pentru că este legătura directă cu specialişti şi medici. Pot să citească informaţiile pe care le punem noi la dispoziţie sub forma articolelor, pot să urmărească etapele de dezvoltare ale copilului sau pot chiar să aibă conversaţii private unu la unu, prin text, cu specialiştii sau medicii pe care ei îi aleg”, a povestit Petruţa Ţuligă.

Ea are ca background jobul într-o companie de IT, în funcţii de HR, marketing, product owner, iar la mijlocul lui 2022, după trei-patru ani de gândit şi lucrat la platformă, a pus pe piaţă Parentool. Tânăra antreprenoare observă că părinţilor le este greu să navigheze prin mulţimea de informaţii cu privire la creşterea copiilor, iar aplecarea ei spre zona emoţională şi dezvoltarea unei relaţii sănătoase între părinte şi copil a determinat-o să creeze o unealtă pentru părinţi.

„Astfel, părinţii evită cozile la camera de gardă sau programările care durează foarte mult pentru problemele sau pentru întrebările mai mărunte, care nu necesită neapărat un control fizic. Sunt lucruri ce ţin de alăptarea copilului, somn, tranziţia la oliţă sau chiar ale lor ca şi adulţi, probleme ginecologice în cazul mamelor sau lucruri ce ţin de sănătatea emoţională, pot apela la toţi specialiştii pe care noi avem”, a mai explicat fondatoarea Parentool.

Pentru zona de conţinut – articole publicate pe platformă, părinţii au acces gratuit, iar pentru întrebarea unu la unu cu un specialist plătesc un cost cuprins în medie între 10 şi 60 de lei.

„Reuşim să susţinem businessul pe de o parte cu ceea ce produce aplicaţia, cu venituri din conversaţiile pe care părinţii le plătesc, plus fonduri proprii ale mele şi ale lui Dragoş Bilaniuc, CTO-ul Parentool (Chief technology officer – n.red.)”, a spus antreprenoarea.

Procesul prin care trec specialiştii de pe platformă este unul supervizat direct de fondatorii Parentool, iar medicii tebuie să facă dovada documentelor privind formările pe care le menţionează.

Utilizatorii sunt în special mame, aflate la primul copil, în perioada zero-trei ani, iar cele mai utilizate specializări sunt cele de pediatrie, zona de somn şi tranziţiile copiilor, dar şi dermatologia sau psihologia.

„Zona antrepenoriatului e provocatoare pentru că cere de la mine foarte multe lucruri, foarte multe pălării pe care trebuie să le port. Fiind o echipă mică, ne revin foarte multe lucruri cu care trebuie să jonglăm, de la marketing la financiar, la vânzare, la strategie”, a concluzionat Petruţa Ţuligă.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania