Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Răzvan Anăstăsoaie a pornit în curtea părinţilor un business în producţia de coşuri de fum şi a crescut la 25 de angajaţi, livrări externe şi afaceri de 7 mil. lei

14.12.2020, 00:08 Autor: Florentina Niţu

„Nu mă gândeam că o să ajung la acest nivel.“

Răzvan Anăstăsoaie, 35 de ani, cu experienţă în domeniul materialelor de construcţii de aproape zece ani, a dezvoltat în 2016 un business în produc­ţia de accesorii de coşuri de fum pornind la drum cu numai 16.000 de euro, iar anul aces­ta brandul său, KaminHorn, ajunge la o cifră de afaceri de 7 mil. lei (circa 1,4 mil. euro).

„Povestea KaminHorn este povestea unui start-up. În 2010 a încolţit în mintea mea ideea de a avea o companie, de a deveni an­tre­prenor, iar acum sunt un antreprenor în de­venire. În 2014 a luat naştere brandul, am în­­ceput de la zero, am trecut prin fiecare eta­pă şi am făcut de toate. Am dezvoltat la înce­put producţia de accesorii de coşuri de fum, pentru că am văzut o nevoie în piaţă“, poves­teşte Răzvan Anăstăsoaie. Brandul este ope­rat de compania AB Group Ceramics Srl din judeţul Bacău, firmă con­trolată de familia Anăstăsoaie şi de fa­milia Baltă.

Răzvan Anăstăsoaie îşi aminteşte că pri­me­le accesorii pentru coşuri de fum le-a făcut într-un spaţiu amenajat acasă la părinţii săi, cu câteva matriţe, în care turnau materialul şi, tot din curtea părinţilor săi, plecau pro­du­se­le în toată ţara. În 2015, un an mai târziu, ur­mătorul produs dezvoltat de companie a fost coşul de fum ceramic. „Piaţa avea nevoie şi are nevoie de coşuri de fum profesionale.“

Afacerea a început cu o investiţie de 16.000 de euro şi până acum investiţia de­păşeş­te 1 milion de euro, iar antreprenorul spu­ne că anul viitor îşi doreşte să atragă o fi­nan­ţare de 1,5 mil. euro pentru a mări capa­ci­ta­tea de producţie. „Am început cu paşi mici şi acum suntem gata să facem paşi tot mai mari.“

„În 2019, de la jumătatea anului am început producţia coşurilor de fum din inox şi am terminat cu o cifră de afaceri de 3,5 mil. lei, iar în 2020 aproape am reuşit să atingem ţelul din ianuarie, programat înainte de pandemie, de a ne dubla afacerile“, sublinia­ză antreprenorul.

Kamin are acum în portofoliu şi coşuri de fum din inox, sub brandul Kamininox. Aces­tea, spune antreprenorul, sunt bune pentru flexibilitate, pentru că se adaptează uşor şi pot fi produse la diamentre mari, necesare pentru construcţiile industriale. „De când am dezvoltat coşuri de fum din inox, din 2019, balanţa a început să meargă şi spre proiectele industriale. Trei sferturi din vânzările noastre sunt către clientul final şi un sfert către proiecte industriale, unde e nevoie de expertiză.“

Într-o lună, compania poate produce 10.000 de metri liniari de coşuri de fum cera­mi­ce şi 2.000 de metri liniari de coşuri de fum din inox. Produsele se găsesc în magazine de bri­co­laj, dar şi pe site-urile KaminHorn şi KaminMar­­ket. De asemenea, compania are o re­ţea de montatori autorizaţi şi pune la dispo­zi­ţia clienţilor servicii de montaj în orice judeţ.

„Oamenii se gândesc că un coş de fum profesional costă la fel ca acum 10 ani, când era peste 1.000 de euro. Pentru o locuinţă cu o sursă de încălzire cu centrală pe lemne, un coş de fum din inox, izolat, sau din ceramică costă între 2.500-3.000 de lei, la care se adaugă costul de montaj. În plus, coşurile de fum ceramice au o garanţie de 30 de ani“, explică Răzvan Anăstăsoaie.

În 2020, adaugă antreprenorul oamenii au căutat să-şi construiască locuinţe şi a observat creştere a cererii pentru produsele companiei. Echipa Kamin, ce numără astăzi 25 de persoane, se uită să trimită produsele şi pe pieţe externe. „Nu mă gândeam că o să ajung la acest nivel.“

„Noi suntem încrezători în 2021, pentru că am văzut în ultimii ani că putem produce în România la standarde înalte, iar asta ne-a făcut să investim mai mult în coşurile de fum, atât ceramice, cât şi de inox, iar pentru 2021 avem în plan investiţii. 2019 a fost un an important, pentru că am început să propunem şi alte produse, focare şi şeminee, dar pe care nu le producem noi. Este un alt segment de piaţă pe care ne concentrăm şi vrem să-l dezvoltăm în 2021“, a mai spus Răzvan Anăstăsoaie.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania