Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Stup edition. Alexandru Popescu şi-a deschis o cafenea într-un taxi în timpul facultăţii urmate în Anglia şi a adus conceptul în România, unde vrea să dezvolte o cafenea sustenabilă

22.04.2024, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Cab’N Go va avea câteva locaţii mobile pe plan local, dar şi cel puţin o locaţie fixă în Bucureşti ♦ Antreprenorul îşi doreşte extinderea businessului şi în afara Capitalei.

Alexandru Popescu a urmat studiile superioare la o facultate de business şi marketing din Marea Britanie. Într-un schimb de experienţă pentru un proiect cu o facultate din Olanda, Alexandru Popescu a văzut multe cafenele în Amsterdam, dar şi multe pahare de cafea aruncate, mai ales în râu, de unde i-a venit ideea de a face o cafenea prietenoasă cu mediul înconjurător. „Lumea bea cafea, dar cum pot eu să fac asta mai bine? Şi am zis de ce să nu ajut şi mediul înconjurător, iar primul lucru pe care l-am făcut când m-am întors în Marea Britanie a fost să cumpăr un taxi londonez. Ales un astfel de maşină pentru că acestea poluează mult mai mult decât maşinile normale într-un an. Am pensionat taxiul respectiv şi l-am convertit într-o cafenea mobilă”, povesteşte Alexandru Popescu. Ideea de a deschide o cafenea într-un taxi a venit şi din faptul că una dintre cele mai mari probleme ale unui business este găsirea unei locaţii potrivite, iar o locaţie mobilă ar putea şi o opţiune potrivită. „Dacă nu îţi merge afacerea şi poate nu e de vină produsul, poate locaţia nu este potrivită, poţi să relochezi maşina cu costuri minime”, adaugă Alexandru Popescu. Cab’n Go a apărut în Marea Britanie după reconversia unui taxi într-o cafenea. Alexandru Popescu a făcut şi paşii pentru a aduce conceptul în România. Pregătirea a început încă de anul trecut, când Alexandru Popescu a căutat mai multe taxiuri, le-a convertit pentru a fi gata până la începutul verii. „Am început demersurile încă de acum un an prin căutarea potenţialilor parteneri. Între timp, am reuşit să găsesc un partener aici, am împărţit businessul local 50-50 tocmai pentru a facilita încrederea şi a ne asigura că vom colabora împreună, astfel încât să creştem unde ne dorim”, adaugă el. Pe lângă locaţiile mobile, care vor permite participarea la diverse festivaluri din Bucureşti şi din ţară, antreprenorul este în discuţii şi pentru o locaţie fixă în Bucureşti. 

În Marea Britanie, businessul de cafea mai are prezenţă doar online, de unde clienţii pot cumpără cafea şi diverse accesorii. Pentru a susţine conceptul de sustenabilitate, Alexandru Popescu comercializează şi pahare realizate din zaţ de cafea.

Pentru a deschide businessul în România, investiţia s-a ridicat la 37.000 de euro, însă costurile au fost mai ridicate decât investiţia iniţială pentru deschiderea businessului în Marea Britanie.

„Costurile în Marea Britanie sunt cu 30% mai mici decât în România, în aproape orice, de la furnizori şi până la servicii”, adaugă el.

Alexandru Popescu are în plan şi deschiderea unei prăjitorii proprii de cafea. Planurile antreprenorului sunt de a dezvolta businessului pe plan local, însă este destul de precaut cu estimările.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania