Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Trei tineri pariază pe un brand de cosmetice pentru animale de companie şi vor să intre cu Pawxie în pet shop-uri

04.08.2023, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Pawxie are acum în portofoliu mai multe tipuri de şampon, un balsam fără clătire, săpun lichid pentru lăbuţe şi un spray repelent. 

Dragostea pentru animale i-a determinat pe Diana Străuneanu, Denise Păsărică şi pe Sergiu Ştefan să caute produse de îngrijire naturale, însă pentru că oferta de pe piaţă era restrânsă au decis să creeze ei astfel de produse. Aşa a luat naştere brandul Pawxie, produsele fiind listate pe site-ul propriu, dar şi pe eMag, şi în câteva grooming-uri (saloane pentru îngrijirea animalelor de companie).

„Eu sunt inginer chimist şi am masterul în produse farmaceutice şi cosmetice. În prezent, lucrez pentru o companie care realizează cosmetice umane şi de aici a venit practic ideea ta de a face produse pentru animale de companie. Eu am încercat foarte multe produse de pe piaţă pentru căţelul meu şi nu am fost mulţumită. Aşa că împreună cu un laborator de cosmetice din România am creat aceste produse special”, povesteşte Diana Străuneanu, chimistul din spatele Pawxie.

Denise se ocupă de partea de marketing, social media, în timp ce Sergiu se ocupă de IT, SEO şi logistică.

„Diana a început realizarea produselor şi da, uşor-uşor din încercarea pe căţeii noştri, am trecut la un mic business pe care sperăm să îl creştem din ce în ce mai mult”, spune Denise.

În prezent, sub brandul Pawxie sunt disponibile mai multe produse precum şampon, balsam fără clătire, săpun lichid şi spray repelent.

„Au fost zeci de încercări pentru produse până am ajuns la produsul optim”, mai spune Diana.  Practic, până când am ajuns la formula potrivită a durat circa un an. Însă, cu ajutorul promovării online, dar şi de la persoană la persoană, Pawxie a început să primească comenzi, astfel că cei trei antreprenori au planuri importante de dezvoltare.

„Deocamdată produsele sunt doar folosite în grooming-uri pentru a îngriji căţei care vin la ei în salon, dar sperăm să ajungem şi în lanţuri de magazine cât de curând. Am făcut prima tranşă dintr-o producţie pentru a fi sigur că avem stoc şi a nu fi descoperiţi în cazul comenzilor, dar într-adevăr putem produce şi putem ţine pasul cu cererile din piaţă. şi există cerere în piaţă. Am fost surprinse că a captat interesul şi încă lucrăm la asta, pentru că fiind destul de noi în piaţă, încă nu suntem foarte cunoscuţi, dar observăm că apare interes din partea mai multor persoane şi din partea grooming-urilor”, explică Denise.

Cei trei antreprenori au joburi full-time şi practic reuşesc să se decice şi businessului propriu în timpul liber. Însă, cu toate că spun că este dificil să fii şi angajat şi antreprenor în acelaşi timp, au pus pe foaie deja planuri importante. Diana deja a lucrat la o gamă de parfumuri fără alcool pe care Pawxie o va lansa în curând, iar Denise vorbeşte despre expansiune. „Ne dorim să fim prezenţi în majoritatea groming-urilor din ţară, în pet shop-uri şi ca o previziune de viitor, de ce nu şi pe plan internaţional”, a spus ea. Nu se grăbesc însă, fac lucrurile cu pas cu pas şi speră ca în câţiva ani să ajungă şi în locaţii din afara ţării.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Denise Păsărică

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania