Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Veronica şi Rareş Zlătaru au creat Dolce by Vero, un atelier de dulciuri artizanale în Corbeanca. „Suntem o cofetărie a comunităţii“

25.09.2020, 00:08 Autor: Florentina Niţu

Dolce by Vero, un brand de deserturi artizanale construit de la zero, primeşte zilnic în atelierul din Corbeanca între 10 şi 30 de clienţi şi aşteaptă venituri în jurul a 150.000 de euro în acest an, deşi antreprenorii spun că încasările sunt la 50-55% faţă de nivelul din 2019.

Veronica, contabil cu experienţă, şi Rareş Zlătaru, cu background în marketing şi consultanţă, produc dulciuri din ingrediente naturale sub brandul Dolce by Vero într-un atelier din Corbeanca şi aşteaptă venituri de 150.000 de euro în acest an, mai mici decât în anul precedent, însă estimează un profit de două sau trei ori mai mare.

 

Familia Zlătaru a făcut primii paşi în producţia de dulciuri în 2014, atunci când Veronica a urmat un curs de modelaj din pastă de zahăr, din pasiunea pentru „prăjiturit“ născută în copilărie, pasiune care a revenit în perioada în care aştepta primul copil. Doi ani mai târziu, soţii Zlătaru au transformat pasiunea în afacere, începând cu producţia de candy-bar-uri pentru evenimente.

„Eu mă ocup cu consultanţă şi marketing şi am început să fac poze cu produsele, am construit un logo, iar în 2016, după ce am ieşit dintr-un parteneriat de business, pe 10 fe­bruarie am pus poze cu bună­tă­ţile pe care soţia le crea pe Facebook. Pri­mele produse făcute acasă au fost mărturii, pră­jituri, torturi şi cioc­olată. Apoi am împins-o pe Veronica să ieşim din zona asta şi am început să facem candy-bar-uri pentru evenimente“, spune Rareş Zlătaru, cofondator al Dolce by Vero.

El susţine că încă de la primele reţete puse în practică de soţia sa a ştiut că această pasiune are potenţial de business, deşi ea nu visa la asta. „Veronica studiază foarte mult, investeşte în cursuri. Şi acum avem voluntari care vin să facă practică la noi în atelier, testează reţete noi.“

Investiţia de până acum în dezvoltarea Dolce by Vero s-a ridicat la peste 150.000 de euro şi a constat în economiile proprii ale an­tre­prenorilor, în împrumutri de la prieteni şi un credit de la Banca Transilvania, prin BT Mic. „Când am luat creditul nu aveam ate­lie­rul, dar semnasem un contract pentru spaţiu în Corbeanca.“

„În 2016, în mai-iunie, a început producţia efec­tiv în atelier, iar magazinul l-am deschis pe 10 noiembrie. Este un atelier artizanal şi accen­tul este pus pe gust, apoi pe design. (...)“

„În pe­ri­oa­da aceasta, retailul a crescut foarte mult pen­tru noi, dar cifra de afaceri este mai jos cu 46-50% faţă de anul trecut, pentru că înainte eram axaţi pe evenimente“, spune Rareş Zlă­ta­ru.

El estimează că cifra de afaceri din acest an va fi cu 100.000 de euro mai mică faţă de 2019, dar se aşteptă la un profit dublu faţă de anul trecut. În 2019, cifra de afaceri a companiei a fost de 250.000 de euro.

Rareş Zlătaru povesteşte că activitatea Dolce by Vero a avut suişuri şi coborâşuri, dar că au fost mereu atenţi la semnalele venite din piaţă, iar acest lucru le-a permis să rămână în picioare şi să înveţe din greşeli. După atelierul din Corbeanca, Dolce by Vero s-a extins în alte două locaţii, în Otopeni şi Mogoşoaia, şi ajunsese într-un punct maxim la 16 angajaţi, dar din toamna lui 2019 când au apărut semne de reducere a consumului, familia Zlătaru a decis să reaşeze businessul renunţând la cele două locaţii şi la o parte din angajaţi.  „Teama noastră este să nu ne mai ia valul, să nu fim atenţi la buget, la trend.“

În portofoliul Dolce by Vero se găsesc mousse-uri, ciocolată belgiană, trufe de ciocolată, tort snikers, torturi, savarine, dar şi prăjituri clasice. „Zilnic avem între 10 şi 30 de bonuri. Vindem şi o singură prăjitură, dar avem şi bonuri de 25-30 de euro. Suntem un atelier de deserturi artizanale pentru comunitate“.

În prezent, produsele se pot cumpăra din atelierul din Corbeanca, dar Rareş Zlătaru spune că Dolce by Vero are şi clienţi din Bucureşti. „La momentul acesta nu ai cum să creşti, pentru că nu ştii la ce să te aştepţi. Ne uităm la piaţă şi vrem să vedem încotro merge. Nu cred că este momentul să rişti în această perioadă. Am idei în cap şi vise, dar acum ne-am oprit“, a mai spus Rareş Zlătaru, care arată că Dolce by Vero va rămână un business de familie.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF  şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania