Afaceri de la zero

Galerie foto

Afaceri de la zero. Îngrijire autentic românească: Micii antreprenori au intrat în lupta cu mărcile giganţilor internaţionali şi au creat branduri de produse cosmetice. Ce aduc în plus antreprenorii locali este o atenţie mai mare la selecţia ingredientelor, dar şi posibilitatea personalizării produselor, în funcţie de preferinţele clienţilor

08.05.2020, 18:15 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Panseea, Luviane, Mandora, Perluo, Lavanda Laurei sunt doar câteva dintre afacerile locale pornite de la zero în ultimii ani de antreprenori români care au ales nişa îngrijirii personale. Produse în laboratoare proprii, cu ingrediente de cele mai multe ori naturale, cosmeticele locale îşi fac loc într-o piaţă a numelor mari, unde brandurile sunt deţinute de giganţi multinaţionali. Ce aduc în plus antreprenorii locali este însă o atenţie mai mare la selecţia ingredientelor, dar şi posibilitatea personalizării produselor, în funcţie de preferinţele clienţilor.

Panseea, de pildă, este o poveste înce­pută în garajul familiei Zaiu, de lân­gă Bucureşti. Când nevoia de cosmetice pentru uz personal s-a transformat într-o idee de business, şi garajul s-a trans­format în laborator, astfel că acum Carmen Zaiu produce acasă loţiuni şi un­guente din uleiuri vegetale presate la rece şi unturi naturale nepurificate.

Publicul Panseea este format, în prin­cipal, din femei cu tenul sensibil sau cu probleme, cu diverse alergii la con­servanţii sau aditivii care se găsesc în cos­me­ticele din magazine. Cosmeticele Panseea au o durată de valabilitate de trei-şase luni de la data fabricaţiei, fiind pro­duse manual şi pe comandă. Pre­ţu­rile variază între 25 şi 110 lei (uleiul de plajă), în funcţie de produs, iar media de cost pentru creme este de 70 de lei. Din portofoliul Panseea, fac parte creme de zi, de noapte, de corp, de mâini şi de călcâie, de plajă, lapte demachiant, ape flo­rale şi uleiuri – de păr, de masaj şi seruri antirid.

Tot cosmetice a ales să producă şi Andreea Reeder, inspirată dintr-o va­can­ţă în sudul Franţei, în vara anului 2016, pe când vizita câmpurile de la­vandă. A urmat un curs de aroma­tera­pie în Canada, unde locuia atunci, iar ceea ce a fost la început o pasiune s-a trans­for­mat treptat în idee de business. Primele produse cosmetice sub marca Perluo au fost introduse pe piaţă în vara anului trecut, după o investiţie de 50.000 de euro, în utilaje, teste, reţete, materie primă, ambalaje, etichete şi designul eti­chetelor. Producţia are loc în Bucureşti.

Din gama de produse fac parte geluri de duş, uleiuri de duş, săpunuri exfoliante de mâini, şampoane şi balsamuri de păr. În portofoliu ar urma să intre şi produse pentru îngrijirea tenului, dar şi o gamă de produse pentru casă şi una pentru bărbaţi.

Lavanda stă şi la baza brandului de cosmetice Lavanda Laurei, pus pe picioare de Laura şi Andrei Ignătoaie. Doar că ei sunt şi cei care produc lavan­da, pe care o cultivă într-o localitate din ju­deţul Vaslui. Producţia cosmeticelor are loc în Iaşi.

Uleiul de lavandă este procesat într-o distilerie profesională, pentru că, momentan, susţin cei doi antreprenori, costurile ar fi prea mari să aibă propria distilerie. Însă în laboratorul din Iaşi, Laura Ignătoaie produce creme pe bază de lavandă, săpunuri naturale sau odorizanţi.

În satul Şard din judeţul Alba, aplecarea către cosmeticele produse artizanal a dus-o pe Ioana Man la crearea brandului de săpunuri Mandora.

A început să studieze singură cum se fabrică manual săpunurile - solide, dar şi lichide, gelurile de duş şi parfumul solid, iar în 2016 a înfiinţat o firmă de tip SRL-D şi a aplicat pentru a obţine o finanţare din fonduri europene. Un an mai târziu, a primit banii şi a început implementarea proiectului. În cele din urmă, s-a concentrat pe 16 reţete de săpun solid, două reţete de săpun lichid, două de gel de duş şi una de parfum solid, toate din ingrediente naturale, precum unturi vegetale, ulei de măsline, ulei de floarea-soarelui presat la rece, plante şi flori măcinate, argile sau uleiuri esenţiale.

Pentru Iulia Neagoe, parfumurile au fost cele care au propulsat-o în lumea antreprenoriatului. Ea a creat un atelier de parfumuri în Bucureşti după ce s-a specializat în cadrul unui master în Austria. Businessul ei poartă acum numele Luviane, o anagramare a numelui fondatoarei, Iulia Victoria Neagoe.

„Costă foarte mult ingredientele, pentru că sunt naturale şi nu poţi cumpăra în cantităţi mici. În ultimii doi ani însă, am investit mai mult în echipamente şi recipiente. Nu am furnizori din România, pentru că aici avem o climă nepotrivită pentru ingrediente de parfumerie“, povestea Iulia Neagoe la începutul acestui an la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Îngrijirea personală este în egală măsură importantă şi pentru bărbaţi şi nici această nişă nu a scăpat neexploatată. Tiberius Creţu şi Mihai Grama sunt doi antreprenori care nu doar că au înţeles nevoia bărbaţilor de a se „răsfăţa“, dar au fost printre cei care au pornit trendul. Ei au deschis primul barbershop – frizerie într-o formă modernă – sub numele Mr. Blade în anul 2015, pe strada Ion Brezoianu din Bucureşti. Patru ani mai târziu, în 2019, au inaugurat al doilea spaţiu de acest tip, pe aceeaşi stradă. „La momentul respectiv (în 2015 – n. red.), în Capitală existau doar patru barber?shopuri“, îşi amintesc ei astăzi.

Dincolo de barber-shop, ei au lansat recent un ulei de barbă, sub brandul Yuka, iar ca răspuns la pandemia de Covid-19, care a închis mare parte din magazine, ei au dat drumul unui magazin online, de unde pot fi comandate produse de îngrijire personală dedicate bărbaţilor.

 

Iulia Neagoe, fondatoare Luviane: Costă foarte mult ingredientele, pentru că sunt naturale şi nu poţi cumpăra în cantităţi mici.

IULIA NEAGOE, fondatoare Luviane: Costă foarte mult ingredientele, pentru că sunt naturale şi nu poţi cumpăra în cantităţi mici.

 

În laboratorul din Iaşi, Laura Ignătoaie produce creme pe bază de lavandă, săpunuri naturale sau odorizanţi.

În laboratorul din Iaşi, Laura Ignătoaie produce creme pe bază de lavandă, săpunuri naturale sau odorizanţi.

 

Ioana Man s-a concentrat pe 16 reţete de săpun.

Ioana Man s-a concentrat pe 16 reţete de săpun.

 

Primele produse cosmetice sub marca Perluo au fost introduse pe piaţă în vara anului trecut.

Primele produse cosmetice sub marca Perluo au fost introduse pe piaţă în vara anului trecut.

 

Tiberius Creţu şi Mihai Grama, fondatorii Mr Blade, au lansat recent un brand de ulei pentru barbă, Yuka.

Tiberius Creţu şi Mihai Grama, fondatorii Mr Blade, au lansat recent un brand de ulei pentru barbă, Yuka.

 

Cosmeticele Panseea au o durată de valabilitate de trei-şase luni de la data fabricaţiei, fiind produse manual şi pe comandă.

Cosmeticele Panseea au o durată de valabilitate de trei-şase luni de la data fabricaţiei, fiind produse manual şi pe comandă.

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania