Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Mariana Drăghici a transformat o grădină de 3.500 de metri pătraţi într-un spaţiu în care au loc ateliere în natură pentru copii. Ce reprezintă numele ales - N TUB Sinergia Simţurilor?

21.10.2022, 00:05 Autor: Alexandra Matei

În primul an de funcţionare, în grădina din Măgurele au păşit câteva sute de copii ♦ La N TUB copiii participă la ateliere precum cel de scobit şi pictat dovleci, gătit sau plantat ♦ Un atelier costă 50 de lei pentru un singur copil, iar un pachet cu mai multe ateliere ajunge la 120 de lei pe zi.

Mariana Drăghici a dat naştere proiectului N TUB Sinergia Simţurilor în plină pandemie, atunci când a identificat nevoia ei, dar şi a celor mici de a petrece timp în aer liber. Pe un teren de 3.500 de metri pătraţi din Măgurele, judeţul Ilfov, ea a amenajat un spaţiu în care au loc ateliere pentru copii în aer liber. 

Antreprenoarea a pornit cu o investiţie de 40.000 de euro, bani luaţi printr-un credit BT Mic, pe care i-a folosit strict pentru amenajarea grădinii, terenul fiind achiziţionat în urmă cu zece ani. Prin acest proiect, ea îşi propune să îi aducă pe cei mici din mediul virtual în lumea fizică. „N TUB Sinergia Simţurilor a început timid, în pandemie, acum doi ani. Noi avem un teren în Măgurele, Ilfov, care se întinde pe o suprafaţă de 3.500 mp. Acolo, în weekenduri, ne petreceam timpul în familie. În pandemie, nevoia ne-a făcut să ne aducem aminte de acea atmosferă plăcută în natură, în grădină. Energia locului asta transmite – joacă, voie bună, zarvă. Primii copii care au venit la grădină au fost cei din anturajul copiilor mei. Acest tub reprezintă un portal – vreau să te aduc din mediul virtual în lumea fizică. Asta înseamnă sinergia simţurilor, să ne folosim mâinile, să folosim texturile, să ne jucăm cu pământul, nisipul sau pietrele”, a spus Mariana Drăghici. Deşi proiectul său a luat naştere în primul an de pandemie, el şi-a desfăşurat activitatea complet ceva mai târziu, date fiind restricţiile de la vremea respectivă. În primul an de funcţionare, în grădina din Măgurele au păşit câteva sute de copii, cei mai mulţi fiind de la şcoli private. Iniţiativa N TUB, menţionează fondatoarea, încă nu a ajuns şi la şcolile de stat, însă acest lucru este în proces de schimbare. 

În primele minute după ce copiii ajung la N TUB, povesteşte antreprenoarea, se adaptează la spaţiu, cunosc zona şi apoi participă la diverse ateliere interactive sau terapeutice. „Am plantat flori, legume, am gătit, am făcut pâine. Toamna avem atelierele de scobit şi pictat dovlecii. Toate acestea se întâmplă în aer liber”, a detaliat ea. În medie, la aceste ateliere participă circa 30-35 de copii. Însă, anul acesta, N TUB a atins un record, întrucât au venit într-o singură zi la atelierele din grădină 70 de copii. Un atelier costă 50 de lei pentru un singur copil, iar un pachet cu mai multe ateliere ajunge la 120 de lei pe zi. Totodată, Mariana Drăghici menţionează că la N TUB au avut loc inclusiv activităţi pentru întreaga familie, astfel că, în timp ce copiii luau parte la ateliere de scobit şi pictat dovleci, părinţii participau la un atelier de făcut zacuscă.

Ea susţine că atunci când a pornit proiectul nu ştia nimic despre acest domeniu. Însă, avea ceva experienţă în antreprenoriat întrucât în 2016 mai pusese bazele unei firme.

„Am intrat în antreprenoriat în 2016, când am pus bazele unei companii, dar într-un domeniu complet diferit. Acum, la N TUB am învăţat să comunic cu clienţii direct şi, mai ales, cu cei mici. Sunt prezentă tot timpul acolo.”

Businessul funcţionează acum sub umbrela unei alte companii şi a generat 10% din cifra de afaceri totală a acesteia, care anul trecut a fost de 120.000 de euro. Concret, N TUB a ajuns, în 2021, la afaceri de circa 10.000 de euro, precizează antreprenoarea.

Proiectul este abia la început, mai adaugă ea, dar există planuri ambiţioase de dezvoltare. Fondatoarea intenţionează să deschidă un after school în aceeaşi locaţie anul viitor, iar pentru această extindere va fi necesară construirea unui spaţiu corespunzător. Pentru acest pas, susţine ea, ar fi nevoie de o investiţie de aproximativ 30.000 de euro.

„În trei ani de zile, văd N TUB Sinergia Simţurilor ca o locaţie despre care oamenii să ştie, să fim vizibili în spaţiul online, să fim un loc pe care majoritatea şcolilor şi grădiniţelor să îl fi vizitat deja”, a mai spus Mariana Drăghici.

În şcolile din România, crede ea, ar trebui ca cei mici să fie formaţi în aşa fel încât să aibă încredere în ei înşişi.

Totodată, ei ar trebui să aibă libertatea de a explora, să le fie stimulată creativitatea şi să înveţe cât mai devreme despre ecologie şi protecţia mediului, dar şi despre lucrul în echipă, ceea ce se întâmplă deja la N TUB Sinergia Simţurilor.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania