Afaceri de la zero

Raluca Ariton şi Sorin Iordan, fondatorii Făurarii: Pentru perioada următoare estimăm o investiţie de circa 3.000 de euro. Dar investiţia respectivă o vom face la momentul oportun, atunci când numărul de comenzi va putea susţine investiţia. Nu vrem să ne aruncăm cu capul înainte.

Afaceri de la Zero. Raluca Ariton şi Sorin Iordan, doi IT-işti artişti din Braşov, fac lămpi din lemn sub brandul Făurarii. Investiţia iniţială s-a ridicat la circa 4.000 de lei, însă fondatorii brandului vor să investească în dezvoltare atunci când numărul de comenzi va susţine creşterea

17.08.2022, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Pentru Sorin Iordan şi Raluca Ariton meşteritul nu este deloc străin, în ultimii ani realizând cu mâinile lor diverse obiecte. Însă, anul trecut şi-au luat inima în dinţi şi au trecut la următorul nivel, investind în propriul brand, Făurarii, sub care realizează lămpi din lemn pentru copii.

„Eu şi cu Raluca mereu am cochetat cu handmade-ul, ea a făcut bijuterii, iar eu ornamente din lemn. Drept urmare, a fost o inspiraţie de moment să punem aceste activităţi cap la cap şi să realizăm lămpile de lemn sub brandul Făurarii. În rest, lucrăm în IT şi ne place să ne numim doi IT-işti artişti”, a povestit Sorin Iordan. Prima lampă pe care au realizat-o în apartamentul care le este şi atelier a fost un pinguin pe care îl au şi acum. Pinguinul le aminteşte de începuturi şi de cum a evoluat munca lor.

„Ca şi aspect final are mult mai multe imperfecţiuni, dar ne place să credem că aceste imperfecţiuni ne arată de unde am plecat şi unde am ajuns acum. Lămpile pe care le facem acum sunt făcute tot manual, dar cu mult mai multă atenţie la detalii”.

Deşi portofoliul Făurarii este format din lămpi din lemn pentru copii, cei doi antreprenori au primit şi comenzi personalizate şi au făcut şi logouri din lemn pentru companii. Sorin Iordan spune că investiţia iniţială a fost de circa 4.000 de lei, sumă care a reprezentat echipamentele, care îi ajută să decupeze mai uşor lemnul, şi materia primă: lemnul, vopselele şi instalaţiile de lumini. Însă, în planul viitor al celor doi antreprenori se află o investiţie în dezvoltarea producţiei. „Momentan lucrăm în apartamentul în care locuim, dar o nouă investiţie trebuie făcută. Investiţia va consta într-un echipament CNC, care ne-ar uşura mult munca de tăiere şi bineînţeles vrem să găsim spaţiu adecvat unde să ne desfăşurăm activitatea. Pentru perioada următoare estimăm o investiţie de circa 3.000 de euro. Dar investiţia respectivă o vom face la momentul oportun, atunci când numărul de comenzi va putea susţine investiţia. Nu vrem să ne aruncăm cu capul înainte”, mai spune Sorin Iordan. 

Brandul Făurarii se promovează în principal pe Instagram, acolo unde clienţii pot comanda produsele. De asemenea, produsele Făurarii mai sunt disponibile şi pe platforma iarmaroc.com. „Tot folosind Instagram am fost contactaţi de diverse platforme, chiar magazine online şi magazine fizice pentru a expune în cadrul platformelor lor produselor noastre. Şi asta ne-a surprins (...). Acum negociem listarea produselor într-un magazin fizic din Bucureşti. Încercăm şi în Braşov dar aici piaţa e mai dificilă”. Cei doi IT-işti artişti, aşa cum le place să se numească, au lăsat la început tehnologia deoparte şi au început să lucreze manual. Însă, treptat, şi în cadrul Făurarii tehnologia şi-a făcut locul. În prezent, 40-50% din procesul de producţie al lămpilor implică şi tehnologia.

„Prima lampă a fost făcută 100% manual, nu a avut parte de nicio intervenţie a tehnologiei, dar pe parcurs am început să folosim tehnologia, astfel că pe partea de design şi proiectare o folosim foarte mult. Avem o tabletă cu un program special pe care desenăm modelul, îl colorăm, iar dacă este o comandă venită direct de la un client o putem prezenta mult mai uşor şi mai elocvent”. Iar investiţia într-un echipament de debitare CNC va creşte gradul de tehnologizare.

În prezent, Făurarii are în portofoliu 11 modele de sine stătătoare de lămpi din lemn şi vor să se extindă.

„Pe parcursul timpului am avut şi comenzi speciale şi acestea ne-au plăcut şi au fost pentru noi o provocare să le realizăm. Am avut de la diverse modele şi culori speciale pentru copii până la logo-uri de firmă”, a mai spus Sorin Iordan, care adaugă faptul că în această perioadă se gândesc cum să abordeze perioada Crăciunului, atunci când comenzile explodează pentru cei mai mulţi dintre producătorii de produse care pot fi oferite cadou.

„Pentru a doua parte a anului, sperăm să primim mai multe comenzi, susţinute de o reclamă mai bună .Vrem să creştem numărul de comenzi la 2-3 lună, ar fi un ritm uşor de susţinut şi pentru noi. Probabil că o perioadă importantă va fi de Crăciun, dar trebuie să ne gândim cum o să abordăm situaţia. Noi avem puţine modele pe stoc şi facem multe la comandă. Probabil de Crăciun toată lumea va vrea pentru momentul respectiv şi ar trebui să pregătim de dinainte câteva modele care au fost cerute de clienţi”, explică antreprenorul.

Sorin Iordan vede Făurarii mult mult mai extins în următorii ani, cu echipamente performante care să le uşureze munca. Însă, îşi doreşte ca businessul să nu-şi piardă esenţa artizanală, având în vedere că cei doi antreprenori pun suflet în fiecare produs realizat. Ce sfat are antreprenorul pentru un tânăr care vrea să meargă pe drumul antreprenoriatului?

„Principalul sfat este să încerce să îşi pună ideea şi dorinţa în practică. Indiferent cât eşti de bun oricând poţi da greş. Dar asta nu trebuie să fie o piedică. Încearcă şi dacă încerci şi vezi că e greu, cred că atunci îţi vine o putere mai mare să continui. Drept urmare sfatul meu este să-şi urmeze visele şi să încerce tot ce-şi doresc”, a conchis Sorin Iordan.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania