Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Stup Edition. Oana Bîrsescu a pornit în plină pandemie un business cu bijuterii pentru părinţi şi copii, care îi aduce venituri de 100.000 euro. „Vreau să ne deschidem un magazin fizic în Bucureşti“

28.08.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Ideea de a porni un business cu bijuterii a apărut încă din 2016, însă s-a concretizat în 2020. Astăzi, Zea et Sia are un portofoliu de 1.000 de bijuterii.

În plină pandemie, Oana Bîrsescu a renunţat la jobul său din avocatură pentru a porni pe propriul drum, creând brandul de bijuterii Zea et Sia, dedicat în special părinţilor şi copiilor. Cu 50.000 euro şi cu dorinţa de a face ceva al său, Oana Bîrsescu a deschis în 2020 businessul care a ajuns la venituri de 100.000 euro. Pasionată dintotdeauna de bijuterii, ideea de a face un business în domeniu i-a venit abia în 2016 Oanei Bîrsescu, însă nu a considerat că ar putea supravieţui într-o piaţă foarte competitivă. 

„Când s-a născut fetiţa mea Azzea în 2016, mi-am creionat în cap această idee, dar mi se părea că era prea multă competiţie în piaţă şi că nu am know-how destul. Cânds-a născut şi Alessia, cea de-a doua fetiţă, mi-am dat seama că nu vreau să le crească bonele şi că vreau să fac ceva, să găsesc un echilibru”, povesteşte Oana Bîrsescu.

Pasul următor a fost să găsească un producător cu care să colaboreze pentru crearea bijuteriilor. După doi ani de căutări, a găsit producătorul potrivit pentru nevoile sale şi ale businessului său.  Zea et Sia a pornit cu 50.000 euro, bani care au mers către stocuri, în principal.

„Suntem un business în care oamenii au nevoie de un cadou acum şi nu pot aştepta 25 de zile ca să producem acea bijuterie. Facem şi bijuterii personalizate, de care se ocupă cei de la fabrică, dar pentru acestea, livrarea durează 25 de zile”, explică antreprenoarea. 

După mai bine de doi ani de la deschiderea businessului, cererea e pe un trend ascendent, iar clienţii revin pentru a achiziţiona noi bijuterii. Peste 1.000 de bijuterii se află în portofoliul Zea et Sia şi sunt bijuterii pentru mame, taţi, fiice şi fii, existând chiar şi seturi dedicate mamelor şi fiicelor, mamelor şi fiilor sau taţilor şi fiilor.

Prima parte a acestui an a fost una bună pentru micul business, care estimează venituri de două sau trei ori mai mari, însă cea de-a doua parte a anului va fi decisivă.

„Depinde şi cum va fi a doua jumătate a anului, în prima jumătate a anului am avut vânzări foarte bune, inclusiv aceste luni de vară când credeam că oamenii sunt plecaţi în vacanţe şi vânzările nu vor fi la fel de bune, însă a fost foarte bine comparativ cu anii trecuţi”, spune ea.

Oana Bîrsescu îşi doreşte să investească mai mult în brand awarness pentru a ajunge la cât mai mulţi oameni, dar şi să îşi deschidă propriul magazin fizic.

„Ne dorim foarte mult să avem prezenţă fizică, sper să se întâmplă, dacă nu anul acesta, sper ca anul viitor. Oamenii vor să probeze bijuteriile, să pună mână pe ele, să le vadă. Mi-aş dori un spaţiu unde clienţii să vină, să fie un loc al nostru, nu într-un mall”, explică ea.

Pe lângă magazinul online, bijuteriile Zea et Sia se găsesc şi pe Fashion Days şi eMag.

Oana Bîrsescu plănuieşte ca, în viitor, să iasă cu produsele şi în afara ţării.

„Iniţial, am făcut magazinul online în limba engleză, apoi a trebuit să reconfigurez totul pentru că cei de la marketing mi-au sugerat să creştem mai întâi aici, pe piaţa locală, şi apoi să mergem către alte pieţe”, mai spune ea.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania