Afaceri de la zero

Ai parfumul acasa in doua zile

26.05.2009, 15:19
Alexandru Dima este antreprenorul magazinului virtual de parfumerie Esente.ro, care activeaza pe piata din 2004, cand antreprenorul avea 26 de ani, experienta in pozitia de manager si cateva idei de marketing. Motivatia pentru deschiderea unei afaceri in domeniul parfumurilor a venit din dorinta de a comercializa produse adresate unei nise de piata care folosea branduri deja formate, cunoscute si promovate la nivel local si international. "Cum competitia in piata E-commerce era acerba, am renuntat la a mai comercializa componente de calculatoare, electronice si flori. Atunci ne-am orientat catre o nisa noua de piata care folosea branduri deja formate, arhicunoscute si promovate la nivel international din plin, respectiv comercializarea parfumurilor."
In 2008, volumul de vanzari de parfumuri pe luna a avut valoarea medie de 100.000 de lei (27.000 euro), iar in perioada Craciunului a ajuns pana la 250.000 de lei (aproximativ 68.000 euro). "Investitia initiala a fost un site cu free hosting, apoi un server neprofesionist tinut acasa. Marfa o luam la mana a cincea, aveam un adaos extrem de mic si un pret ridicat", a mentionat el. Dupa un an si jumatate, in stocul magazinului virtual au existat 70 de parfumuri. Cu un imprumut de 250.000 de euro de la cunostinte si rude, compania si-a marit stocul, ajungand in prezent la o valoare permanenta a parfumurilor din stoc intre 200.000 si 400.000 de euro.
 
O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania