Afaceri de la zero

Americanii, cei mai interesati de Campionatul Mondial de fotbal

27.03.2006, 00:00
Campionatul Mondial din Germania va reprezenta cu siguranta cel mai important eveniment al anului, nu doar fotbalistic ci si economic.

Peste mai putin de trei luni, echipele nationale ale tarilor calificate la Campionatul Mondial, de la Brazilia la Coasta de Fildes vor porni spre Germania pentru a-si disputa titlul mondial la fotbal. In paralel are loc si o altfel de competitie, cea a fanilor americani care incearca sa achizitioneze cat mai multe bilete la acest turneu, scrie The Wall Street Journal Europe.

Pana acum fanii americani ai fotbalului nu au reusit, in incercarea lor de a ocupa cat mai multe scaune pe stadioanele campionatelor mondiale, sa depaseasca fanaticii suporteri ai unor echipe ca Argentina sau Anglia. Anul acesta insa, interesul publicului american a crescut considerabil.

Conform datelor Federatiei Americane de Fotbal (USSF), suporterii americani au reusit sa achizitioneze mai multe bilete la meciurile unei anumite echipe decat oricare alta tara. Federatia a lichidat deja stocul propriu de bilete, care reprezinta aproximativ 80% din totalul biletelor oferite de FIFA la meciurile pe care le va disputa echipa SUA.

Lista de asteptari este, de asemenea, plina pana la refuz. In campionatele mondiale de peste ocean de pana acum USSF nu a reusit niciodata sa epuizeze biletele decat cu putin timp inainte de inceperea turneului.

Interesul deosebit manifestat de americani survine mai ales in urma unei echipe nationale de fotbal neobisnuit de puternica si a cresterii popularitatii acestui sport in randul copiilor si adolescentilor.

Echipa nationala a Americii se afla momentan pe locul cinci in clasamentul FIFA pe natiuni, cea mai buna clasare de la aparitia echipei americane pe scena fotbalistica mondiala.

Un alt motiv ar putea fi si plasarea cronologica a evenimentului. Campionatul Mondial se va desfasura pe stadioanele a 12 orase din Germania, intre 9 iunie si 9 iulie, perioada de varf a sezonului turistic european. Din cele 3,1 milioane de bilete estimate de FIFA, cel putin 2,6 milioane au fost deja distribuite federatiilor de fotbal si sponsorilor. Desi sistemul de acordare a biletelor a creat confuzie in randul suporterilor care se asteptau sa vada meciurile, fanii devotati vor avea posibilitatea sa faca rost si mai tarziu atat de bilete cat si de un loc de cazare intr-unul din orasele gazda.

Efectul Cupei Mondiale va fi cu siguranta resimtit de orice turist european in acesta vara. Printre motive se numara si faptul ca Frankfurt este un aeroport european de mare importanta in legatura cu destinatiile de pe continent. Fanii europeni vor asigura prosperitatea sezoniera a curselor aeriene low-cost, dar si a cailor ferate si a autostrazilor.

Comitetul de organizare a CM din Germania a organizat vanzarea biletelor catre fani in cinci etape, din care au mai ramas in vigoare doar doua. Doritorii trebuie sa se inscrie online, pagina oficiala a competitiei.

Pentru etapa a patra, care se desfasoara pana pe 15 aprilie, biletele sunt deja epuizate, o parte din biletele livrate si refuzate compensand partial aceasta lipsa. Ultima perioada de vanzare a biletelor incepe pe data de 1 mai si se va termina abia la sfarsitul turneului.

Deoarece biletele sunt eliberate incontinuu, cel putin teoretic inca mai sunt locuri libere la unele meciuri. Cererea este insa deosebit de mare, conform comitetului de organizare, nu mai putin de 30 de milioane de fani din toata lumea vor sa obtina bilete la acest turneu, cu aproape 10 milioane mai multi decat la CM din 1998 disputat in Franta.

Cei care nu vor reusi totusi sa achizitioneze bilete vor putea totusi profita de un "pachet de ospitalitate" sponsorizat de FIFA, prin care vor cumpara la suprapret biletele mult dorite.

Aceste pachete sunt disponibile pe cateva site-uri si vor include nu numai bilete la meciuri ci si tichete de parcare si bonuri valorice pentru mancare si bautura. Biletele sunt impartite pe patru segmente. De exemplu, un pachet de nivelul trei cu bilete la meciul dintre Mexic si Iran din 11 iunie pe stadionul din Nuremberg costa 911 euro, fara taxe.

Tour operatorii independenti au si ei o oferta de bilete destul de consistenta, insa la preturi mult mai mari decat cele oficiale. RazorGator de exemplu, companie renumita pentru ofertele de bilete rare, vinde pachete care includ bilete la semifinala din Dortmund si finala din Berlin si cazare la hoteluri de patru stele pentru aproximativ 8.500 de euro. TicketCity.com a anuntat ca inca mai are bilete disponibile la finala de la Berlin si poate oferi bilete la meciul dintre Ucraina si Tunisia la 290 de euro sau chiar mai putin.

Fanilor le va fi foarte greu anul acesta sa procure bilete din fata stadionului de la comercianti, pentru ca organizatorii au hotarat ca biletele sa fie stampilate cu numele cumparatorului, comparatia facandu-se cu pasaportul sau cartea de identitate.

Campionatul Mondial din Germania va transforma aceasta vara intr-un sezon de varf pentru Europa. Comisia Europeana a Turismului anticipeaza o crestere a calatoriilor catre Europa de 5 procente fata de anul trecut, in timp ce Germania, clasata ca destinatii turistice in urma Italiei de exemplu, se asteapta la o apreciere de 120% a vanzarilor de bilete cu aceasta destinatie fata de 2005.
O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania