Afaceri de la zero

Coca Cola planuieste sa investeasca milioane de dolari in Formula 1

07.08.2000, 00:00 Autor: Alexandru Dida


Concernul american Coca Cola este dispus sa investeasca 53 de milioane de dolari pentru intrarea in Formula 1, deoarece, asa cum afirma Mark Hope, directorul de marketing, "acest sport este extrem de popular mai ales in tarile Europei" in cotidianul britanic The Sun.

Speculand dificultatile intampinate de producatorii de tigarete (majoritatea echipelor au asemenea sponsori), in timpul anumitor Mari Premii - legislatia statelor pe teritoriul carora se disputa aceste curse de F1 interzice reclama la tigarete - gigantul bauturilor racoritoare a purtat discutii cu o serie de manageri din F1 pentru a stabili viitoarea strategie.

Modelul pare sa vizeze genul de asociere realizat de producatorii de tigarete Benson & Hedges si Lucky Strike, cu echipele Jordan, respectiv BAR sau cel al companiei Orange cu echipa Arrows.

Coca Cola cauta in prezent o echipa cu nume pe care s-o poata conduce la obtinerea titlului de campioana. De aceea, reprezentanti ai concernului vor fi prezenti duminica la Budapesta, pentru a tatona terenul. Intuind ca varianta Benetton, prima vizata, prezinta inconvenientul schimbarii numelui in Renault din sezonul 2002, americanii au pus deja ochii pe Jordan, echipa irlandeza putandu-se desparti in curand de Benson & Hedges, sponsorul sau principal.

Sponsor al Olimpiadei de la Sydney, Coca Cola a mai fosta prezenta la Coupe du Monde '98 si in Turul Frantei.


O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania