Afaceri de la zero

Cristina Sindile, CEO al BT Mic: Am oferit în ultimii cinci ani 30.000 de finanţări la nivel de piaţă. Opt din zece afaceri iau primul credit de business cu noi, valoarea medie a creditului fiind de 15.000 euro. În Stup s-a creat o comunitate de 25.000 de antreprenori

27.05.2024, 00:07 Autor: Alexandra Matei

BT Mic şi Stup sunt şi ele proiecte pornite de la zero în urmă cu şapte şi respectiv aproape doi ani BT Mic a finanţat în ultimii cinci ani 30.000 de afaceri mici, iar valoarea medie a creditului oferit este de 15.000 de euro.

„Cei care reuşesc sunt cei care întotdea­una sunt orientaţi către a găsi soluţii şi a merge mai de­parte“, spune într-un interviu exclusiv Cristina Sindile, CEO al BT Mic. Cel mai puternic mesaj pentru comuni­tatea de peste 1.300 de afaceri de la zero găzduite în cinci ani de interviuri realizate de ZF cu susţinerea Băncii Transilvania vine astfel din Stup, hub-ul antreprenorial cu 25.000 de antreprenori în comunitate. BT Mic şi Stup sunt, la rândul lor, proiecte pornite de la zero în urmă cu şapte şi respectiv aproape doi ani. Din interacţiunea constantă cu cei care se află la prima lor afacere, Cristina Sindile remarcă o schimbare a mindset-ului antreprenorului de astăzi spre a acomoda şi a rezolva orice provocare. „În antreprenoriatul de acum zece ani nu aveam acelaşi grad de rezilienţă, iar tentaţia de a renunţa era mai mare“.

Dacă în urmă cu cinci sau zece ani cei mai mulţi dintre antreprenorii români îşi propuneau doar să stabi­lizeze businessurile pe care le-au creat pentru a-şi asigura un venit constant, astăzi ei vor să facă din ideile lor afaceri mari care să îşi facă simţită prezenţa în mediul de business din România. Curajul şi ambiţia sunt cuvintele care definesc antreprenorul din ziua de astăzi. „Vedem mai mult curaj şi mai multă ambiţie la antreprenorul de azi. Antreprenorul de acum cinci-zece ani era mai degrabă preocupat de stabilizarea unui business mic şi menţinerea lui la nivelul unui cashflow care să asigure bunăstarea businessului şi a familiei antrepre­norului. Acum, paradigma s-a schimbat în sensul că ponderea celor care dintr-un business mic vor să facă unul mare a crescut, ceea ce reprezintă imaginea transformării spiritului şi mindset-ului antrepre­norial. Este un lucru foarte bun pentru că de aici vine scalarea şi de aici putem avea speranţa că vom avea din ce în ce mai multe businessuri mari care se nasc din businessurile mici“, a spus Cristina Sindile în cadrul ediţiei speciale din Stup a emisiunii Afaceri de la Zero, un proiect susţinut de Banca Transilvania.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania