Afaceri de la zero

Industria aerospatiala creeaza propria piata electronica

29.03.2000, 00:00 Autor: Iuliana Butuc Cerchez



(acest articol va aparea in editia de maine, 30 martie)





Urmand exemplul industriei auto, trei grupuri americane si unul britanic din sectorul aerospatial s-au decis sa formeze o piata virtuala. Boeing, Lockheed Martin, Raytheon si British Aerospace au anuntat crearea unei platforme comerciale pe Internet destinata facilitarii relatiilor cu furnizorii si clientii proprii. Cu putin timp in urma, Comisia Europeana autorizase producatorul auto Volvo, operatorul public Telia si compania de telecomunicatii Ericsson sa initieze o societate mixta, WirelessCar, care sa aiba ca obiect de activitate furnizarea de servicii online pentru industria autovehiculelor. Site-ul creat de catre cei patru giganti ai industriei aerospatiale mondiale in colaborare cu Commerce One, liderul sectorului "business-to-business" din America, va deveni operational la mijlocul acestui an. Industria aerospatiala si de aparare are o cifra de afaceri la nivel modial de peste 400 miliarde de dolari. In prezent, cele patru companii implicate in proiect au in total peste 37.000 de furnizori, lucreaza cu alte sute de companii de transport aerian si cu zeci de guverne din intreaga lume. "Acest site va ajuta industria aerospatiala si de aparare sa standardizeze comertul electronic intre companiile implicate si partenerii lor de afaceri", afirma in cadrul conferintei de presa ocazionata de eveniment, Vance Coffman, presedintele Lockheed Martin. "Utilizand o singura piata, cea electronica, toate companiile implicate in acest sector - producatori, furnizori, linii aeriene si guverne - isi vor putea diminua costurile derivate din tranzactii si isi vor putea impulsiona totodata intreaga activitate", apreciaza presedintele Boeing, Phil Condit. Boeing achizitioneaza anual bunuri si servicii in valoare de 38 miliarde de dolari, Lockheed Martin cheltuie in 12 luni 13 miliarde USD, British Aerospace 11 miliarde iar Raytheon 9 miliarde.


O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania