Afaceri de la zero

Istoria unei curse care s-a scris in calificari

15.08.2000, 00:00 Autor: Alexandru Dida


Fratii Schumacher sunt recunoscuti pentru lipsa lor de fair-play. In calificarile de pe Hungaroring, Michael l-a obstructionat permanent pe Fisichella, dorind probabil sa se razbune pentru abandonul de la Hockenheim. La randul sau, parte, Ralf, fratele mai mic, a avut mereu ceva de impartit cu Rubens Barrichello, impiedicandu-l pe brazilian sa-si imbunatateasca pozitia a cincea detinuta pe grila.

Desi a cucerit pole-positionul, Michael a demonstrat, in ciuda numeroaselor simulari efectuate, ca nu se afla in elementul sau in momentul startului. "Un start perfect i se intampla unui pilot o data pe sezon; am spus lucrul acesta la Hockenheim, atunci cand din pozitia a patra am reusit sa trec in frunte.

Am crezut, am riscat si am reusit. Dar nu mi-am putut imagina ca acest episod se va petrece atat de curand", a afirmat noul lider al clasamentului, Mika Hakkinen. Profitand de "sindromul semaforului", pilotul finlandez a tasnit ca o racheta in fruntea plutonului, pozitie pe care nu a mai parasit-o pana la final.

"Eu n-am plecat rau, insa Mika a fost formidabil. Chiar daca n-o facea in primul viraj, Hakkinen m-ar fi depasit pe parcurs. Era mai rapid decat mine", a declarat Schumi multumit de locul doi obtinut. "Hakkinen a fost extrem de agresiv, iar Michael foarte prudent.

Nu-si putea asuma riscuri inutile', e de parere Jean Todt. ai are perfecta dreptate de vreme ce germanul a rezistat atacurilor ulterioare ale scotianului David Coulthard. Poate ca acesta l-ar fi putut depasi in momentul in care s-a aflat foarte aproape de acesta daca nu ar fi intervenit, nesportiv, in lupta lor, Marc Gene, modestul pilot de la Minardi.

"Din cauza lui Gene, David a pierdut mai bine de o secunda si jumatate", a izbucnit plin de furie managerul Ron Dennis. Replica celuilalt patron, Giancarlo Minardi, nu s-a lasat multa vreme asteptata: "Coulthard a avut 77 de tururi la dispozitie pentru a-l depasi pe Schumacher! Pentru ce nu a facut-o? Ce, au impresia ca alearga numai ei si Ferrari pe pista?".

De parca cele intamplate nu ar fi fost de ajuns pentru Ron Dennis, acesta, insotit de Gilles Flaire, super-expert in domeniul comunicatiilor radio, i-a telefonat lui Bernie ecclestone pentru a-i comunica faptul ca dialogul intre el si pilotii sai a fost deranjat in timpul MareluiPremiu. Cine sa fi avut oare interesul s-o faca?

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania