Afaceri de la zero

McLaren se apara in imperiul lui Schumacher

25.08.2000, 00:00 Autor: Alexandru Dida


Formula 1 ne va purta in acest week-end in inima Ardenilor. Circuitul belgian de la spa Francforchamps, gazda celei de-a 13-a etape a Campionatului mondial, este in fiecare an rendez-vous-ul preferat al marii majoritati a pilotilor.

Marile curbe foarte rapide, liniile drepte care reclama un surplus de concentrare, L'Eau rouge, celebra portiune unde masinile acvaplaneaza in voie, talentul pilotilor fiind cel care face in cele din urma diferenta, constituie atuuri importante pentru a considera Marele Premiu al Belgiei drept judecatorul cel mai sever al Formulei 1.

Inaugurat in 1939, circuitul din Ardeni a fost creat avand ca model moticul nurburgring care serpuia prin muntii Eifel. In pofida numeroaselor critici la adresa lipsei de siguranta, Spa ofera pilotilor de F1 cele mai mari placeri in arta pilotajului.

Cu toate acestea exista si pareri care se detaseaza de cea a majoritatii pilotilor, una dintre acestea apartinand cui altcuiva decat celui mai nonconformist pilot din F1, irlandezul Eddie Irvine: "Eu nu ma pot extazia asa cum fac alti piloti care considera circuitul belgian ca facand parte din cartea de aur a Formulei 1. Personal nu ma consider un fan al acestuia. Nu simt nici un frison atunci cand rulez cu pedala de acceleratie la podea prin cele mai rapide curbe. ai nu pot spune ca ma amuz in mod deosebit la volanul masinii mele. Singurul loc pe care-l respect este L'Euau rouge. Euste singular in peisajul Formulei 1".

La fel de nerabdatori sa ia startul duminica, la ora 15.00 (transmisie directa la PRO TV) sunt si cei patru mari rivali, Mika Hakkinen (64 p), liderul clasamentului, Michael Schumacher (62 p), David Coulthard (58 p) si Rubens Barrichello (49 p), batalia celor doua perechi de la McLaren si Ferrari reprezentand show-ul acestui incins final de campionat.

Aflat la numai 50 de kilometri de Kerpenul sau natal, Schumi, care a mai castigat de patru ori la Spa, va beneficia de un motor superpotent in calificari, stiut fiind ca pilotul german are acute probleme cu startul in ultima vreme.

Nici tehnicienii de la McLaren nu au stat insa cu mainile in san, Adrian Newey, directorul tehnic momit zilele recente de rivalii de la Ferrari cu un contract de 32 de milioane de dolari, finisand pana la detaliu sasiul MP 4/15.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania