Afaceri de la zero

O afacere pentru o dieta sanatoasa

26.05.2009, 15:25
Camelia Ciobanu a cumparat in 2006 franciza Juice Zone de sucuri naturale si mancare sanatoasa. Antreprenoarea a initiat aceasta afacere la 32 de ani, fara sa aiba experienta in domeniu. "Faptul ca sunt o mare consumatoare de fructe m-a facut sa demarez aceasta afacere."
Principalul produs preluat prin intremediul francizei este un cocktail de fructe, denumit smoothie, obtinut din amestecuri de fructe diferite, sucuri naturale si iaurturi. "In diferite combinatii de fructe proaspete si sorbet-uri din fructe, acest smoothie se transforma intr-o bautura delicioasa cu un bogat continut nutritional ce confera portia zilnica de vitamine, cu un gust delicios si greu de refuzat".
Prima locatie in care s-a deschis producatorul de sucuri naturale este Brasov, insa acum franciza s-a extins si in Bucuresti. Franciza de origine canadiana a companiei are ca modele de operare kioskurile (care necesita o suprafata cuprinsa intre 10 si 20 mp), barurile (20-50 mp) si lounge (50-140 de mp).
Investitiile pentru obtinerea francizei Juice Zone variaza intre 140.000 si 217.000 de dolari, suma in care sunt incluse taxa de franciza, toate costurile initiale pentru demararea afacerii, fondurile operationale si consultanta financiara, potrivit site-ului oficial al francizei.
Companiile francizate trebuie sa plateasca o taxa de redeventa in valoare de 6% din veniturile brute lunar, la care se adauga 2% taxa pentru publicitatea locala si 1% taxa de publicitate la nivel national, potrivit aceleiasi surse.
De asemenea, compania ofera oportunitatea de cobranding- alianta intre branduri, care urmareste rezultate de tip castig-castig, denumita si brand alliance.
Costurile initiale pentru un astfel de parteneriat cu Juice Zone variaza intre 30.000 si 100.000 de dolari.
 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania