Afaceri de la zero

Parteneri straini pe tava pentru exportatorii romani

08.03.2000, 00:00 Autor: Cosmin Ghinea



(acest articol va aparea in editia de maine, 9 martie)





Intr-o lume in care Internetul devine principalul mediu de vanzare si cumparare, e-mailul este cel mai ieftin mijloc de promovare a produselor si serviciilor exportatorilor romani. "Metaoda prin care oferta firmelor romanesti ajunge la destinatie a fost dezvoltata in Statele Unite la inceputul erei Internetului si cuprinde cativa pasi bine delimitati", a declarat Cosmin Baloiu, directorul companiei Millenium, specializata in realizarea de astef de servicii. Astfel, in conformitate cu oferta exportatorului se construieste grupul de destinatie, urmand ca prin intermediul motoarelor de cautare precum altavista.com, lycos.com, netcrawler.com sau yahoo.com sa se realizeaze esantionul de site-uri de destinatie, din care se extrag adresele de e-mail. Rata de rasuns pozitiv la propunerile trimise prin e-mail se situeaza de obicei in jurul valorii de 0,1%, ceea ce inseamna ca trebuie sa se aiba in vedere la constructia bazei de date strangerea a 30.0000 - 50.000 de adrese de e-mail. Din aceasta suma 10 - 30% reprezinta erori rezultate din motive precum inscrierea gresita a numelui adresei pe site sau in baza de date sau schimbarea acestora intre timp. Dintr-un calcul simplu rezulta ca exportatorii se pot baza pe cel putin 30 de raspunsuri pozitive. Avantajele acestei metode de promovare sunt date de costurile reduse de promovare, e-mailul fiind in prezent cel mai ieftin mijloc de comunicare in comparatie cu faxul sau telefonul. De asemenea, exportatorii pot acatui singuri baza de date a clientilor lor sau pot apela la companii specializate contra unui abonament lunar. "Raspunsurile pozitive primite exprima, in general, un interes important al companiilor sau clientilor straini, urmand ca negocierile ulterioare sa se desfasoare direct cu acestia prin Internet sau utilizand celelalte mijolace de comunicare", a mai adaugat Cosmin Baloiu. Piata de desfacere acopera practic intreaga lume, iar aria firmelor care se prezinta pe Internet creste exponential in fiecare zi, pe retea regasindu-se orice domeniu de activitate, iar selectia partenerilor se pate face la zi. Pe de alta parte, ofertele promotionale trimise prin e-mail, asa numitele spamuri, au fost intezise in unele state americane sau Germania, aspect care este evitat in cazul firmelor romanesti care trimit ofertele lor din tara. Informatii suplimentare pot fi obtinute la telefon / fax: 348.13.13.


O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania