Afaceri de la zero

Profit dintr-o racheta de tenis

26.05.2009, 14:12
Smash Tennis Academy a luat fiinta in anul 2007, cand Emilia Balasa s-a hotarat sa deschida la varsta de 23 de ani un club de tenis alaturi de asociatul ei Catalin Ciobanu.
Cunostintele de baza in domeniul tenisului le detinea Catalin Ciobanu, care practicase tenis de performanta si care a fost si antrenor timp de doi ani in Germania.
Etapele parcurse pentru demararea afacerii au fost simple: gasirea unei baze sportive, care s-a materializat prin inchirierea unui club sportiv privat, dar un rol important l-a jucat si activitatea de promovare a clubului.
Astfel, antreprenorii s-au implicat direct in promovarea clubului, din lipsa de fonduri pentru a apela la o agentie specializata care sa realizeze o campanie publicitara. „Am tiparit flyere si le-am distribuit prin scoli, la semafoare sau in supermarketuri".
Primele sume investite au provenit din contractarea unui credit bancar, cu care intreprinzatorii au cumparat echipamentul sportiv (rachete, mingi de tenis) si au platit chiria anticipat pentru clubul de tenis.
Clientii clubului de tenis au varsta cuprinsa intre 4 si 20 de ani, datorita faptului ca exista parinti isi trimit copiii la cluburi de sport pentru a le ocupa timpul liber. „Multi dintre acesti copii, care la inceput joaca de placere, pe parcurs tind sa practice tenisul de performanta", a adaugat asociata clubului. Clubul a avut initial o singura grupa formata din patru copii, care vor participa anul viitor la concursuri nationale de tenis.
„Pe timpul verii, datorita concediilor si vremii foarte calduroase, numarul clientilor este mai redus."
Preturile pentru inscriere la clubul de tenis variaza intre 170 si 400 de lei, in functie de tipul de abonament ales de client. Pentru ca activeaza intr-un spatiu inchiriat, „preturile sunt destul de ridicate, iar acest lucru ii priveaza pe unii copii din clasele sociale mai joase sa se bucure de practicarea acestui sport", apreciaza Balasa.
Desi au demarat afacerea cu un singur angajat, acum cei doi antreprenori lucreaza cu trei angajati, toti fosti jucatori de tenis.
 
Smash Tennis Academy:
Infiintat in februarie 2007
Clientii au varste cuprinse intre 4 si 20 de ani
Preturile variaza intre 170-400 lei in functie de tipul de abonament ales
 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania