Afaceri de la zero

Real Madrid cu trofeul, Bayern Munchen cu banii

16.08.2000, 00:00 Autor: Aurelian Botezatu


Desi ne aflam in fata unei noi editii a Ligii Campionilor, ale carei grupe le vom cunoaste pe 25 august, stagiunea trecuta a competitiei a revenit deunazi in actualitate. Acest intermezzo a fost prilejuit de publicarea sumelor care au intrat in contul competitoarelor, de data aceasta fiind cuprinse inclusiv incasarile realizate din retetele de televiziune si vanzarea biletelor.

Pentru a doua oara consecutiv, liderul castigurilor nu este detinatoarea trofeului, ci Bayern Munchen. In 1999, desi a pierdut finala in fata lui Manchester, campioana Germaniei i-a luat acesteia fata in topul banilor, 24,20 milioane de marci fata de 23,67 milioane.

Anul acesta, bavarezilor le-a fost de ajuns sa se califice in semifinale pentru a aduna 56,909 milioane marci, cu aproape 1 milion mai mult decat Real (56 milioane).

La prima vedere un paradox, neconcordanta locului ocupat la finele intrecerii cu acela din ierarhia incasarilor este perfect explicabila.

Practic, totul pleaca de la contributiile posturilor de televiziune care incheie contracte cu UEFA pentru transmiterea meciurilor din Champions League. Or' cum piata germana, reprezentata de canalul "tm 3", a batut toate recordurile, cu 200 milioane marci varsate in contul forului continental, e normal ca formatiile din Bundesliga sa incaseze mai bine decat restul competitoarelor.

Din bolul TV, Germaniei i-au revenit astfel 31,284 milioane marci. Asa a ajuns Bayern la 56,9 milioane, care, prin adaugarea banilor proveniti din vanzarea biletelor si a sumelor platite ca premii de sponsorul Opel, s-au transformat in 75 milioane marci!

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania