Afaceri de la zero

S-au inspirat din filmele cu gangsteri

26.05.2009, 15:13
Face Off, firma care detine pizzeria online GambinosPizza.ro, a fost infiintata in 2007, insa pizzeria a intrat efectiv pe piata bucuresteana in martie 2008, la initiativa a trei asociati: Gabriel Voicu, Florin Ghinescu si Catalin Macrea. Ulterior, Gabriel Voicu a fost inlocuit de Dumitru Guta.
Gabriel Voicu a demarat afacerea la 31 de ani, fara a avea experienta in domeniu, lucrand timp de sapte ani in Pro TV ca redactor, respectiv director de programe. "Ne-am inspirat din filmele si povestile cu gangsteri in alegerea numelui pizzeriei noastre: Gambino este una dintre cele mai mari familii de gangsteri din lume", a afirmat Gabriel Voicu.
In ceea ce priveste promovarea pizzeriei, antreprenorii au preferat sa apeleze la serviciile unor agentii specializate, investind in crearea unui site si indexarea pe Google, precum si in distribuirea de flyere. Cand au pornit la drum erau cinci persoane, acum sunt aproximativ 30 de angajati gasiti prin intermediul recomandarilor facute de cunostinte.
Desi concurenta in sectorul pizzeriilor cu livrare la domiciliu este acerba, exista inca loc pe piata, intrucat in timp clientii devin destul de selectivi. "Multi deschid, dar si inchid", a adaugat Dumitru Guta. "In medie, livram lunar aproximativ 8.000 de pizza, insa in mod cert in 2008 cifra era mai mare."
Investitia initiala in acest business s-a ridicat la circa 65.000 euro, in conditiile in care utilajele folosite au fost noi, iar pentru promovarea pizzeriei s-a optat pentru colaborari cu profesionisti. Initial, livrarile la domiciliu s-au realizat cu cinci scutere si doua Matiz-uri.
"Bineinteles, am fost nevoiti sa mai investim bani pe parcurs, pentru ca exista o serie de lucruri pe care nu le iei in calcul initial si ca sa supravietuiesti, sa nu dezamagesti, trebuie sa investesti", a mai spus Dumitru Guta.
 
Gambino's Pizza:
Cifra de afaceri: 180.000 euro
Investitie initiala: 65.000 euro
Profit in 2008: circa 30.000 euro
Livrarile lunare ating 5.000 de pizza
 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania