Afaceri de la zero

Sticla de plastic, o casa noua pentru o apreciata licoare

15.03.2000, 00:00 Autor: Iuliana Butuc Cerchez



(acest articol va aparea in editia de maine, 16 martie)





In acest an, pentru irlandezii rezidenti in Statele Unite, Ziua Sfantului Patrick a fost oarecum neobisnuita. Urarile de bine si felicitarile nu au mai fost urmate de binecunoscutul clinchet al sticlelor de bere. Nu pentru ca irlandezii s-ar fi decis sa consume altceva in locul mult apreciatei bauturi, ci pentru ca producatorul local Miller Brewing a lansat pe piata, cu putin timp in urma, berea imbuteliata in sticle de plastic reciclabile. Dupa eforturi financiare apreciabile destinate testarii pietei, noile sticle de plastic marca Miller, primele si singurele de acest gen din intreaga retea de distributie americana, sunt disponibile acum in magazinele, barurile si arenele sportive de pe tot cuprinsul tarii. Miller Brewing a introdus pe piata pentru prima data bere imbuteliata in sticle de plastic in octombrie 1998. Pe atunci insa produsul era disponibil numai in sase dintre cele mai mari orase ale Statelor Unite. Reactia consumatorilor nu s-a lasat asteptata prea mult, imediat compania inregistrand o crestere impresionanta a cererii pentru distribuirea produselor pe scara mai larga. "Sticlele de plastic reprezinta una dintre cele mai mari inovatii din ultimii ani pentru industria producatoare de bere", sustine Bob Mikulay, director adjunct al departamentului de marketing din cadrul companiei. "O data ce un iubitor al berii a avut sansa sa vada acest tip de sticla de bere Miller, sa incerce produsul si sa realizeze ca gustul este la fel de bun, in mod sigur el a devenit mult mai interesat de noua oferta", mai apreciaza Mikulay. Sticlele de plastic pentru imbutelierea berii ofera consumatorului anumite avantaje, apreciaza oficialii companiei producatoare. In primul rand, ele mentin produsul rece pentru mai mult timp decat cutiile de aluminiu. In al doilea rand sunt de sapte ori mai usoare decat un ambalaj din sticla. In plus, sunt incasabile si reciclabile. Pana in prezent, compania a vandut aceste produse in interiorul a peste 40 de stadioane si arene de hockei, precum si la Woodstock '99. Pe piata americana singurele sortimente de bere distribuite in ambalaj de plastic sunt Miller Lite, Miller Genuine Draft si Icehouse, la sticle de 475 sau 600 de ml. "Reactia distribuitorilor a fost si ea pozitiva, majoritatea partenerilor nostri de afaceri considerand ca noul produs este mult mai usor de transportat si de depozitat", sustine conducerea companiei americane. Miller Brewing Company este in totalitate proprietate a grupului Philip Morris.





O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania