Afaceri de la zero

Stuttgart asteapta linistit "apa vie" a Cupei Mondiale

09.06.2006, 00:00
Multi din locuitorii orasului Stuttgart sunt deja deranjati de toata publicitatea din presa, tv si radio, de care are parte turneul mondial, relateaza BBC News.

Totusi, orasul Stuttgart a adoptat o atitudine rezervata fata de competitie decat alte orase gazda. Asta nu inseamna ca pentru renumitul centru de cultura cu o populatie de aproximativ 590.000 de locuitori turneul nu este important din punct de vedere turistic sau comercial.

Inseamna doar ca turneul trebuie strecurat in calendarul aglomerat de atractiile verii, care includ expozitii, teatru si concerte de muzica clasica. In oras, afisele care fac reclama concertelor sunt la fel de multe ca si cele pentru Campionatul Mondial.

"Poate ca este doar maniera noastra de intelegere", spune Veit Haug, director de dezvoltare al Regiunii Economice Stuttgart, care are sarcina de a ajuta intreprinderile mici si mijlocii sa se extinda.

"Stim totusi ca vor veni multi oameni pentru turneu si vor vrea sa cheltuiasca multi bani in Sttutgart". "Poate ca marketingul nostru si al regiunii nu a fost in trecut atat de puternic cat ar fi trebuit, asa ca privim turneul ca o oportunitate de a ne face cunoscut numele".

Pe langa faptul ca sunt locul de origine al Mercedes-Benz si al Porsche, orasul si regiunea sunt pe primul loc in topul organizatiilor de cercetare, academice si stiintifice din Germania.

"Este o sansa sa aratam ca avem o economie puternica", spune Haug. "Speram ca turneul ne va da sansa sa ne prezentam produsele, care speram ca vor fi cumparate, si sansa de a determina turistii sa ne viziteze si dupa campionat".

Stuttgart va gazdui sase meciuri, inclusiv finala mica, dintre locul trei si patru, asa ca mai mult de 100.000 de turisti sunt asteptati in timpul turneului de patru saptamani. Un semn al popularitatii competitiei este faptul ca toate camerele de hotel din oras sunt deja rezervate.

"Intreaga regiune gazduieste turisti, si multumita functionalitatii transportului nostru in comun, oamenii vor putea sa vina si din orasele vecine fara probleme", spune Beate Geier de la Stuttgart Marketing.

O atractie care se pare ca va beneficia este noul muzeu Mercedes-Benz, situat pe strada Mercedesstrasse, peste drum de stadionul Gottlieb-Daimler.

"Cupa Mondiala ne da sansa sa vindem imaginea muzeului si sa promovam numele Mercedes-Benz pe tot parcursul verii. Am vrut sa ne asiguram ca vom putea capitaliza aceasta oportunitate internationala", asa ca muzeul va fi deschis pe toata perioada turneului.
O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania