Auto

Alin Tapalagă, director general Porsche Inter Auto: Pentru marca Bugatti, avem 2 comenzi de la clienţi din România

ZF Transporturi, Logistică&Automotive

Alin Tapalagă, director general Porsche Inter Auto:...

Autor: Roxana Rosu

10.04.2023, 13:05 823

Porsche Inter Auto, importatorul mărcilor Porsche, Bentley şi Lamborghini şi dealer pentru VW, Audi, Seat şi Skoda, are în derulare două comenzi pentru maşini marca Bugatti de la clienţi din România.

Pentru marca Bugatti avem statut de agent. Avem 2 comenzi în derulare în România, în Bulgaria am livrat un Bugatti anul trecut”, a declarat Alin Tapalagă, director general Porsche Inter Auto în cadrul conferinţei ZF Transporturi, Logistică&Automotive.

El a precizat că industria auto premium şi de lux a mers mereu în sus, chiar şi în periaode de criză.

”Văd acum o polarizare a clienţilor în România. Oamenii cumpără ori maşini scumpe, ori maşini ieftine, un trend diferit de ce vedem afară.”

Compania are 12 mărci în portofoliu, iar timpul de livrare variază între  5 luni la 1,5 ani.

”Acum avem şi maşini pe stoc. Producătorii au accelerat livrările.Cam la 70% din mărci avem stoc. Situaţia a fost mult mai rea anul trecut, acum începem să avem maşini pe stoc”.

Alin Tapalagă a explicat că la mărcile de lux situaţia este diferită, cererea fiind foarte mare.

”La Lamborghini de exemplu , avem 1.5 ani timp de livrare. Avem o anumită cotă de la producător şi am vândut producţia pe următorii 2 ani. La noul model, am avut 3 comenzi în primele ore de la lansare, pentru o maşină de 500.000 euro”

Ce a mai declarat Alin Tapalagă:

Avem o creştere de 27% în T1, faţă de 11% în UE. Estimăm că trendul se va estompa, intuim un an cu o creştere de 5% peste media UE.

Viitorul este electric. Estimăm că 20% din vânzări vor fi maşini electricificate şi 9% avem acum pur maşini electrice. Ritmul de creştere al maşinilor electrificate a ajuns la un maxim şi va fi influenţat decisiv de creşterea numărului de staţii electrice, mai degrabă decât de programele guvernamentale. Există o anxietate legată de autonomie.

În România, conform ACEA , avem 1200 de staţii, faţă de 450.000 în UE, din care 60.000 în Germania.

Nevoia de staţii până în 2030 va ajunge la 3,5 milioane de staţii publice, plus 3 milioane private, home use sau corporate. E mult de lucru. E nevoie de circa 30.000 de statii pe lună costruite în UE.

Avem 12 mărci în portofoliu. TImpul de livrare e de la 5 luni la 1,5 ani. Avem şi maşini pe stoc. Situaţia a fost mult mai rea anul trecut, acum începem să avem maşini pe stoc. Cam la 70% din mărci avem stoc.

Pentru mărcile de lux situaţia este diferită, cererea fiind foarte mare. La Lamborghini de exemplu, avem 1.5 ani timp de livrare. Avem o anumită cotă de la producător şi am vândut producţia pe următorii 2 ani. La noul model, avem cerere foarte mare. Am avut 3 comenzi în primele ore de la lansare, pentru o maşină de 500.000-600.000 euro.

La nivel de importator lucrurile merg foarte bine, piaţa s-a polarizat şi mărcile de lux vor fi percepute ca un produs căutat, elevat. La mărcile de volum continuăm investiţiile în offline, am deschis un nou showroom la Timişoara. Vedem bine piaţa şi pe viitor.

Vedem bine piaţa auto şi pe viitor . Provocarea este online vs offline, unde se va vinde mai mult, dar important este experienţa end to end a clientului, de la comandă la livrare.

Pentru marca Bugatti avem statut de agent. Avem 2 comenzi în derulare în România, în Bulgaria am livrat anul trecut.

La astfel de mărci, experienţa nu se poate derula exclusiv online, e nevoie de experienţa fizică. Am investit câteva milioane de euro în showroomuri, în experienţa oferită clientului.

La mărcile de volum, aproape 100% din vânzări incep în online, la persoane fizice şi companii mici. Experienţa în online este mult sub ce oferă astfel de vânzări în Asia de exemplu, mai este de lucru.

Pentru modelele premium şi de lux, clientul vrea să deţină maşina. La modele de volum, trendul este spre leasing.

La electrice, la ID3 de ex, termenele de livrare s-au imbunătăţit substantial . Cererea este în continuare mai mare decât oferta, dar apoi vom intra într-o piaţă normală.

Principala provocare a pieţei auto de maşini noi sunt importurile de maşini  second hand din Vest. Discutăm de 20 de ani de această problemă, dar nu facem nimic. Degeaba scoatem 50.000 de maşini vechi din piaţă, dacă importăm alte 200.000.

Germania a renunţat la prima pentru renunţarea la maşini vechi, pe care noi încă o avem, cee ace înseamnă că un client îşi putea vinde maşina veche cu peste 5000 euro cât era incentivul de la stat. Trebuie să facem ceva să reducem importurile de maşini vechi.

Programul Rabla este binevenit, dar pe de altă parte trebuie să găsim soluţii şi în privinţa maşinilor second hand venite de afară.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO