Auto

WSJ: Renault a cucerit piaţa auto europeană cu maşinile low-cost

WSJ: Renault a cucerit piaţa auto europeană cu maşinile low-cost

Foto: Octav Ganea

Autor: Alexandra PELE

17.04.2012, 09:56 919

Grupul Renault a reuşit să se impună pe o nişă extrem de profitabilă, cea a maşinilor low-cost, într-o perioadă dificilă pentru producătorii europeni de automobile, notează publicaţia The Wall Street Journal în articolul de deschidere al ediţiei online de luni.

Maşinile produse de grupul francez la Mioveni au reuşit să atragă un segment tot mai mare de clienţi, atât din ţările emergente cât şi din economiile dezvoltate, clienţi interesaţi să-şi cumpere o maşină la mână a doua sau şoferi care preferă să nu-şi cheltuie salariul pe un an întreg pe o maşină notează jurnaliştii americani.

Astfel, Loganul, supranumit "maşina de 5.000 de euro", destinată iniţial pieţelor emergente unde puterea de cumpărare este mai redusă, s-a dovenit un real succes şi în Europa de Vest. În Franţa, modelul care costă în prezent între 7.700 şi 10.000 de euro, în funcţie de dotări, este unul dintre cele mai bine vândute ale grupului Renaul.

Cifrele arată că maşinile low-cost sau entry-level au reprezentat circa 30% din vânzările companiei şi au generat o marjă de profit operaţional de peste 6%, superioară mediei de 2,6% a grupului. Secretul, scrie sursa citată, este designul simplu, folosirea unor piese mai ieftine, de la modelele mai vechi ale Renault şi politica de vânzări care nu le permite retailerilor să ofere discounturi.

Cu toate acestea, Renault se poate aştepta la concurenţă din partea altor contructori interesaţi de segmentul low-cost, precum Volkswagen, susţin experţii. "Alţi producători de maşini încep să-şi dea seama cât de profitabilă este strategia Renault", a precizat Kristina Church, analist Barclays Capital.

Citiţi articolul integral pe www.gandul.info

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO