Bănci și Asigurări

CEC Bank a încheiat 2022 cu un profit net auditat de 424 mil. lei, plus 16%. Bogdan Neacşu, preşedinte: Banca a continuat şi în 2022 programul de transformare şi modernizare şi a investit în digitalizare

CEC Bank a încheiat 2022 cu un profit net auditat de 424...

Autor: Roxana Rosu

05.05.2023, 12:10 360

CEC Bank a încheiat 2022 cu un profit net auditat de 424,3 milioane de lei, în creştere cu 16% faţă de 2021, în timp ce veniturile nete din dobânzi au însumat 1,54 miliarde de lei, cu 43% mai mari.

”Rezultatele financiare auditate vin să confirme strategia CEC Bank. Banca a continuat şi în 2022 programul de transformare şi modernizare şi a investit în digitalizarea produselor şi serviciilor bancare. În acelaşi timp, am jucat un rol activ la creşterea gradului de incluziune financiară din România, oferind consiliere şi acces la servicii bancare prin intermediul reţelei teritoriale CEC Bank, cu peste 1 000 de unităţi bancare - cea mai extinsă din România”, a declarat Bogdan Neacşu, Preşedinte CEC Bank.

Portofoliul total de credite şi avansuri acordate clientelei nebancare (sold bilanţier) a crescut cu 14% anul trecut. CEC Bank a acordat finanţări de peste 12 miliarde de lei companiilor şi persoanelor fizice.

Potrivit datelor publicate vineri, CEC Bank a acordat peste 5.250 de împrumuturi ipotecare noi, în valoare de aproximativ 1,5 miliarde de lei, peste 1.000 de credite pentru investiţii, în valoare de aproximativ 3,9 miliarde de lei, şi a susţinut aproape 10.000 de companii cu finanţări pentru activitatea curentă în valoare de aproximativ 5,6 miliarde de lei.

Depozitele atrase de la clienţi au crescut într-un ritm solid (circa 25%), până la 52,4 miliarde de lei, segmentul populaţiei având cea mai mare pondere (59%) în totalul surselor atrase.

În 2022, banca a atras peste 166.000 de noi clienţi, a crescut numărul de utilizatori ai canalelor digitale cu 54% şi a majorat cu aproape 93% volumul de operaţiuni prin canalele digitale, care au depăşit pentru prima oară pragul de 100 de miliarde de lei.

Cheltuielile cu dobânzile aferente depozitelor atrase de la clienţi au crescut cu 87%, în contextul majorării cu circa 25% a volumului depozitelor atrase de la clientelă, până la 52,4 miliarde de lei.

Veniturile nete din comisioane au însumat 313,9 milioane de lei, în creştere cu 5,5%, cele mai mari majorări fiind înregistrate pe segmentele de operaţiuni bancare realizate prin canalele digitale.

Rrata creditelor neperformante a înregistrat un nivel de 4,41%, în scădere faţă de nivelul de 5,29% înregistrat la sfârşitul anului 2021.

”Banca a menţinut o abordare prudentă şi a înregistrat, în cursul anului 2022, cheltuieli nete cu deprecierea creditelor şi avansurilor acordate clientelei, provizioane pentru angajamente de creditare şi garanţii financiare date în cursul anului, inclusiv recuperări din creanţe scoase în afara bilanţului, în valoare de 333,4 milioane de lei”.

Rata fondurilor proprii şi pasivelor eligibile a înregistrat un nivel de 27,52%.

La sfârşitului lui 2022, rata de rentabilitate a capitalurilor (ROE) a fost de 10,95%, în creştere faţă de 8,79% în 2021.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO